БУДИ СПРЕМАН – учење у природи за природу са скаут ренџерима
Каталошки број програма: 1096
Не
Тренинг центар "КОЦЕВСКИ", Нови Сад, Неимарска 17, tckocevski@gmail.com, 0606062562, 0612890030
Dr Danica Kocevska, tckocevski@gmail.com, 0213035785, 0606062562
Јован Коцевски, професор разредне наставе, ОШ „Михајло Пупин“ Ветерник; Др Даница Коцевска, Доктор наука методике разредне наставе, ОШ „Михајло Пупин“ Ветерник, Нови Сад
Јован Коцевски, професор разредне наставе, ОШ „Михајло Пупин“ Ветерник; Лазар Радуловић, Академска титула дипл. инж. шумарства , ПД „Смедерево“; Александра Кулић, , Природно-математички факултет у Новом Саду
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
директор/помоћник директора - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Подстицање наставника и стручних сарадника на организовање активности скаут ренџера као облика сарадње са локалном заједницом и начином упућивања младих у правилан однос према природи, здраве стилове живота и ненасилну комуникацију.
1.Упознавање наставника и стр. сарадника са програмом и начином рада скаут ренџер организације (СР) настале на темељима учења Јована Миодраговића, Јована Цвијића и зеленог обазовања–образовања за одрживи развој. 2.Уочавање веза и заједничких вас. образ. области деловања ОШ и СР на стварању недискриминаторне средине за учење 3.Предности укључивања учен. у организацију као вид неформалног образовања–да уче свуда и на сваком месту, у природи и за природу, уз уважавање различитости и потстицање личног развоја 4.Креирање школских докумената уз имплементацију франшизе СР кроз: секције, слободне активности, једносменски рад уз коооперативне методе и тимски рад 5.Заједничке активности у циљу препознавања безбедоносних ризика и реаговања на њих
По завршетку обуке очекује се да: - наставници и стручни сарадници познају франшизу скаут ренџера (ФСР) - полазници обуке планирају и реализују наставне садржаје који су у вези са активностима ФСР и тако омогућавају ученицима стицање функционалног знања - у школском програму и ГПРШ су унети садржаји рада ФСР: секција, слободне активности и једносменски рад школа - се формирају Клубови при школи или на локалу, - смањује се насилно понашање међу ученицима уз повећање примера добре сарадње у заједничким активностима - Наставници и ученици реализују активности, уче свуда и на сваком месту, у природи и за природу, примењују зелено обазовање/образовања за одрживи развој -Учесници ће добити прилику да стечена знања практично провере у природи
- 1. дан
- Увод у обуку
- Франшиза скаут ренџера у Србији – учење свуд и на сваком месту, за природу и о природи
- Пауза
- Систем рада скаут ренџера
- Скаут ренџери у акцији
- Пауза за ручак
- Исходи предмета, циљеви образовања и међупредметне компетецније комплементарни са активностима СР
- Пауза
- Могућности планирања заједничких активности, израда стратешких докумената
- Васпитање за одрживи развој и рад по ФСР као подршка у формирању младе личности, рефлексија праксе
- Пауза
- Заједничке пројектне активности школе и скаут ренџера
- Резиме и договор о сарадњи
- Евалуација
30
дана:
1
бодова:
8
2.500 динара по учеснику, од чега се исплаћују хонорари аутора/ки и водитеља/ки, путни трошкови, припрема материјала за учеснике и куповина потрошног материјала