ОЦЕЊИВАЊЕ У ФУНКЦИЈИ ЕФИКАСНЕ НАСТАВЕ И УЧЕЊА

Каталошки број програма: 660  

Не

Центар за образовање и професионални развој, Текеришка 18А, 11221 Београд, eduscimail@ceoprora.rs, 0114054597

Радован Антонијевић, aa_radovan@yahoo.com, 0114054597, 0638118889

Радован Антонијевић, Доктор педагошких наука, Филозофски факултет у Београду

Мирјана Сенић Ружић, Доктор педагошких наука, Филозофски факултет у Београду; Наташа Николић, Доктор педагошких наука, Филозофски факултет Универзитета у Београду; Саша Дубљанин, Доктор педагошких наука, Филозофски факултет Универзитета у Београду; Радован Антонијевић, Доктор педагошких наука, Филозофски факултет у Београду

општа питања наставе

наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција

Јачање компетенција за процењивање остварености образовног-васпитног рада и постигнућа ученика (праћење напредовања ученика, самовредновање, формативно оцењивање, вршњачко оцењивање)

Развијање педагошких и дидактичко-методичких компетенција наставника и стручних сарадника у области вредновања постигнућа ученика у настави, као основе за стварање подстицајне климе у настави за ефикасно учење.

- Унапређивање неопходних педагошких и дидактичко-методичких компетенција наставника за увођење различитих иновативних приступа у процесу вредновања постигнућа ученика, са посебним нагласком на облашћу формативног оцењивања, - Стицање знања и компетенција ефикасног оцењивања у складу са предвиђеним критеријумима оцењивања, - Стицање и проширивање знања о карактеристикама поступака тестирања у настави као средства ефикасног оцењивања, као и стицање компетенција примене тестова знања у процесу оцењивања, - Стицање неопходних компетенција за организовање портфолија ученика као средства ефикаснијег оцењивања.

На теоријском плану – проширивање професионалних знања о кључним својствима вредновања постигнућа ученика у настави, чиме се омогућава и доприноси ефикаснијем учењу и сазнавању. На практичном плану – допринос практичном раду учитеља/наставника са ученицима, у смислу развијања компетенција примене стечених знања и вештина у процесу оцењивања, у циљу остварења стимулативне климе за учење и сазнавање у настави, што би представљало допринос унапређивању постигнућа ученика.

  • 1. дан
    • (1) Основе процеса вредновања постигнућа ученика и формативно оцењивање
    • Пауза
    • (2) Критеријуми оцењивања ученика
    • Пауза
    • (3) Тестови знања као средство вредновања постигнућа ученика
    • Пауза
    • (4) Ученички портфолио као средство ефикасног оцењивања

30

дана: 1
бодова: 8

Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 34.440 динара, односно по учеснику бруто износ цене семинара је 1.148 динара, односно. У бруто износу за групу нето износ хонорара реализатора семинара је 24.000 динара (800 динара по учеснику), а износ пореза и доприноса је 10.440 дин (348 динара по учеснику). На укупан бруто износ за групу додају се трошкови превоза (у случају реализације изван места пребивалишта реализатора).

Списак одржаних обука

# Место Реализатори Број учесника Оцена
# Место Реализатори Број учесника Оцена
1 ОШ "Свети Сава", Гложане Наташа Николић, Радован Антонијевић 27 3.98
2 ОШ ''Владислав Петковић Дис'', Грљан Наташа Николић, Радован Антонијевић 30 3.98
3 ОШ ''Вељко Дугошевић'', Милана Ракића 41, Београд Наташа Николић, Радован Антонијевић 30 3.27
4 Гимназија Пирот, Српских владара 128, Пирот Наташа Николић, Радован Антонијевић 30 3.99
5 Земун, ОШ ''Петар Кочић'', Првомајска 19 Наташа Николић, Радован Антонијевић 28 3.95
6 Стати Бановци, ОШ ''Слободан Савковић'', Грчка 31 Наташа Николић, Радован Антонијевић 29 3.75
7 ОШ ''Професор Ибрахим Кељменди'', Прешево, 15. новембар 106 Наташа Николић, Радован Антонијевић 27 3.81
8 Техничка школа ''Никола Тесла'', Шид, Школска 1 Наташа Николић, Радован Антонијевић 26 3.98
9 Економско-трговинска школа, Сопот, Кнеза Милоша 12 Наташа Николић, Радован Антонијевић 23 3.92
10 Економско-трговинска школа, Сопот, Кнеза Милоша 12 Мирјана Сенић Ружић, Саша Дубљанин 17 3.79
11 Гимназија, Рашка, Милуна Ивановића 2 Наташа Николић, Радован Антонијевић 30 3.79
12 Средња школа ''Свети Ахилије'', Ариље, Војводе Мишића 40 Наташа Николић, Радован Антонијевић 27 3.88
13 Музичка школа ''Михајло Вукдраговић'', Масарикова 35, Шабац Наташа Николић, Радован Антонијевић 30 4

Укупно учесника: 354 | Просечна оцена: 3.85