Ни црно ни бело – програм за рад са децом/младима, против предрасуда, за толеранцију и интеркултуралност
Каталошки број програма: 112
Не
ЦИП-Центар за интерактивну педагогију, Дринчићева 30, Београд, cipcentar@cipcentar.org, 0113223909
Маја Десница, maja@cipcentar.org, 0113223909, 0628016069
Јелена Врањешевић, Доктор психолошких наук, Филозофски факултет у Београду; Зорица Трикић, Магистарка, Међународна Корак по Корак асоцијација (ИССА)
Јелена Жунић Цицварић, магистар дидактичко-методичких наука, Ужички центар за права детета; Драгица Миражић Немет, дипломирани психолог, ОШ „Соња Маринковић“ Нови Сад; Соња Париповић, професор разредне наставе, ОШ "Соња Маринковић"; Александра Јованкин Алексић, дипломирани педагог, Пољопривредно-хемијскашкола ,,ДрЂорђеРадић,, Краље; Јелена Врањешевић, Доктор психолошких наук, Филозофски факултет у Београду; Борис Спасић, , ЦИП-Центар за интерактивну педагогију, Београд; Тамара Томашевић, , Агенција за консултантске услуге EXPOSE, Београд; Зорица Трикић, Магистарка, Међународна Корак по Корак асоцијација (ИССА); Александра Калезић Вигњевић, Дипломирани педагог и рангу МА, ЦИП-Центар за интерактивну педагогију; Наташа Дражић, МА педагог, Предшколска установа „Јаре и Маре“; Олга Лакићевић, , ЦИП-Центар за интерактивну педагогију; Тања Спасовић, , ПУ “Моје детињство“, Чачак; Соња Стаменовић, Професор физичке културе, Градска општина Звездара; Демир Мекић, Дипломирани социолог, Београдски центар за људска права; Драгана Коруга, , ЦИП-Центар за интерактивну педагогију; Сања Милојевић, Мастер, Средња стручна школа; Марија Себић, , Дом ученика средњих школа
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
медицинска сестра – васпитач - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима;
директор/помоћник директора - компетенције директора за руковођење процесом васпитања и учења детета у ПУ;
директор/помоћник директора - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Изградња заједнице у установи у којој се негује солидарност и интеркултуралност, у којој се сва деца/млади осећају сигурно и прихваћено и у којој се подстичу да достигну свој пуни потенцијал.
1. Да се одрасли који су у непосредном контакту са децом сензибилишу да препознају механизме који креирају неједнакост у образовном контексту. 2. Да се одрасли подстакну на акцију која има за циљ креирање средине у којој ће се на различитости гледати као на нешто што обогаћује и у којој ће свако дете моћи да развија све своје потенцијале. 3. Развој толеранције и уважавања различитости код деце/младих, јачање позитивне слике о себи, подстицање емпатије и солидарности у заједници, развој критичког мишљења и формирање критичког односа према реалности која их окружује.
Учесници обуке ће: • бити оспособљени да препознају механизме који подржавају предрасуде и постојећи систем неједнакости у свом окружењу • унапредити своје капацитете за промену на личном и професионалном плану, промовисати уважавање различитости и изградњу заједнице која се заснива на солидарности, партиципацији и вредностима интеркултуралности • дати значајан допринос развоју етоса установе који се заснива на праву на квалитетно образовање и поштовању за све актере образовног процеса.
- 1. дан
- Идентитет
- пауза
- Механизми настајања стереотипа и предрасуда
- пауза
- Ефекти стереотипа и предрасуда
- пауза
- Може и без етикета – деконструкција стереотипа
- 2. дан
- Вештине децентрације
- пауза
- Исте или различите стартне позиције
- пауза
- Колико смо отворени за различитост
- пауза
- Изградња заједнице
- 3. дан
- Подстицање критичког мишљења
- пауза
- Критичко мишљење и трансформативни дијалог
- пауза
- Искуство маргинализације и импликације у образовном процесу
- пауза
- Интеграција интеркултуралних тема у курикулум
30
дана:
3
бодова:
24
Цена по учеснику је 6.600,00 РСД са ПДВ-ом. У цену је урачунат хонорар тренера, организациони трошкови, радни материјали, стручни прилози у електронском формату и уверења за учеснике о завршеној обуци. У цену није урачунато освежење учесника током обуке.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ОШ "Бошко Палковљевић Пинки", Пуковника Миленка Павловића 7а, Батајница, Земун, Београд | Тамара Томашевић, Олга Лакићевић | 29 | 3.42 |
2 | ОШ "Паја Јовановић", Школски трг бр.3, Вршац | Тамара Томашевић, Драгана Коруга | 20 | 3.95 |
3 | „Вила Марија“, Језерска бб, Бела Црква | Драгица Миражић Немет, Тамара Томашевић | 28 | 3.82 |
4 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању Смедерево, Горанска бб | Тамара Томашевић, Александра Калезић Вигњевић | 26 | 3.94 |
5 | ОШ "Вук Караџић", Ниш, Београдска 2 | Драгица Миражић Немет, Тамара Томашевић | 22 | 3.92 |
Укупно учесника: 125 | Просечна оцена: 3.81