Републички семинар о настави физике

Каталошки број програма: 915  

Не

Друштво физичара Србије, Цара Душана 13, Београд, dfs@dfs.rs, 0117158191, 0606755544 , 0113282619

Саша Ивковић, isale@ff.bg.ac.rs, 0117158191, 0606755544

Братислав Обрадовић, Доктор физичких наука, Универзитет у Београду, Физички факултет; Саша Ивковић, Доктор наука – физичке науке, Физички факултет Универзитета у Београду

Братислав Обрадовић, Доктор физичких наука, Универзитет у Београду, Физички факултет; Саша Ивковић, Доктор наука – физичке науке, Физички факултет Универзитета у Београду; Андријана Жекић, Доктор физичких наука, Универзитет у Београду, Физички факултет; Маја Стојановић, Доктор физичких наука, Природно-математички факултет Универзитета у Ново; Милан Ковачевић, Доктор наука, Природно-математички факултет; Стеван Јокић, Дoктор физичких наука, Институт ВИНЧА; Бранка Радуловић, Доктор наука Методике наставе, Департман за физику, ПМФ, Нови Сад; Јовица Милисављевић, , Математичка гимназија, Београд; Владимир Марковић, Доктор физичких наука, Природно-математички факултет, Крагујевац; Слађана Николић, , ОШ „Милан Ђ. Милићевић“, Београд; Ненад Стевановић, Доктор физичких наука, ПМФ Универзитета у Крагујевцу; Славољуб Митић, , Гимназија ''Светозар Марковић'' Ниш

природне науке

наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
стручни сарадник у школи - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика

Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)

Развијање професионалних компетенција наставника физике кроз практичну примену савремених наставних приступа и резултата релевантних истраживања у области методике наставе физике.

Професионално усавршавање наставника у погледу методичких знања издвајајући примере добре праксе засноване на практичној примени савремених наставних приступа и резултатима релевантних истраживања у области методике наставе физике; истичући значај концептуалног разумевања садржаја од стране ученика и обликовања њиховог функционалног знања.Оснаживање наставника физике и подизање квалитета наставе кроз унапређивањенаставничких компетенција за рад са ученицимакојима је потребна додатна подршка (ИОП), наглашавајући разлике у приступима и начинима прилагођавања наставе физике специфичним групама унутар инклузивног образовања.

Повишен ниво стручних компетенција наставника у области методике наставе физике. Оснаженост наставника за примену савремених наставних приступа, техника подучавања и ИКТ алата као подршкенастави физике. Оснаженост наставника за пружање подршке у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка у учењу.

  • 1. дан
    • Пројектна настава у физици
    • Пауза
    • Креативни експерименти у настави физике
    • Пауза-ручак
    • Рад са ученицима са посебним потребама
    • Пауза
    • Проблеми у процесу менторства у настави физике
  • 2. дан
    • Физика и друге науке
    • Пауза
    • Lab Escape
    • Пауза-ручак
    • Истраживачки приступ у науци и технологији
    • Пауза
    • Функције и показатељи ваљаног оцењивања у настави физике
  • 3. дан
    • Изазови у раду са даровитим ученицима и начини подстицања њихове креативности
    • Пауза
    • Геометријска и таласна оптика – демонстрациони огледи и лабораторијске вежбе
    • Пауза-ручак
    • Извођење експеримената и обрада резултата мерења уз употребу ИКТ-а
    • Пауза
    • Експеримент изван кабинета физике

30

дана: 3
бодова: 24

Цена по учеснику за 3 дана (24 сата) износи 8.500 дин., а за групу од 30 учесника износи 255.000 дин. У цену је укључено: накнада за Зборник предавања са републичког семинара из физике (150 страна), упутства за реализацију експерименталних вежби и демонстрационих огледа, фасцикле, бележнице, оловке, материјал за експерименте, освежавајући напици. Реализаторима семинара је предвиђена надокнада и покривање путних трошкова.

Списак одржаних обука

# Место Реализатори Број учесника Оцена
# Место Реализатори Број учесника Оцена
1 Сокобања Братислав Обрадовић, Владимир Марковић 18 3.93
2 Сокобања Саша Ивковић, Јовица Милисављевић, Ненад Стевановић 15 3.91
3 Сокобања Андријана Жекић, Маја Стојановић 13 3.96
4 Сокобања Маја Стојановић, Стеван Јокић, Славољуб Митић 13 3.97
5 Сокобања Милан Ковачевић, Бранка Радуловић 13 3.94
6 Сокобања Саша Ивковић, Стеван Јокић, Владимир Марковић 15 3.93
7 Сокобања Братислав Обрадовић, Бранка Радуловић, Слађана Николић 20 3.98
8 Дивчибаре Братислав Обрадовић, Бранка Радуловић 20 3.9
9 Дивчибаре Саша Ивковић, Милан Ковачевић 22 3.79
10 Дивчибаре Андријана Жекић, Стеван Јокић 22 3.77
11 Дивчибаре Маја Стојановић, Слађана Николић 19 3.92
12 Дивчибаре Владимир Марковић, Славољуб Митић 21 3.86

Укупно учесника: 211 | Просечна оцена: 3.91