Да друг другу буде друг - одељење као тим за превенцију вршњачког насиља, кроз теорију и праксу
Каталошки број програма: 38
Не
Савез учитеља Републике Србије, Дечанска 6/III, 11000 Београд, surs@surs.org.rs, 0113245385 , 0113239697
Марија Максимовић, marija.maksimovic@surs.org.rs, 0113245385, 0646445378, 0113239697
Драгана Аничић, Дипломирани учитељ, ОШ „Иван Горан Ковачић“, Београд; Катарина Миловановић, Дипломирани учитељ, ОШ „Иван Горан Ковачић“, Београд; Кристина Булатовић, Дипомирани педагог, ОШ „Иван Горан Ковачић“, Београд
Драгана Аничић, Дипломирани учитељ, ОШ „Иван Горан Ковачић“, Београд; Катарина Миловановић, Дипломирани учитељ, ОШ „Иван Горан Ковачић“, Београд; Кристина Булатовић, Дипомирани педагог, ОШ „Иван Горан Ковачић“, Београд
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
директор/помоћник директора - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Оснаживање учесника за рад на превенцији и адекватној интервенцији на вршњачко насиље. Повећање компетенција наставника за одржавање позитивне климе у одељењу.
- Јачање групне кохезивности, уважавања, сарадње и поверења; - Проширивање знања о врстама и нивоима насиља и поступању у складу са њима; - Подизање нивоа знања наставника о карактеристикама насиља, насилника, жртве и посматрача; - Усвајање знања и вештина за вођење и реализацију васпитних планова подршке; - Примена васпитних, превентивних и интервентних поступака у складу са важећим прописима; - Остваривање видљивих, позитивних промена у понашању на нивоу појединаца, одељења и целе школе; - Сагледавање предности употребе радионица за решавање проблемских ситуација насиља.
По завршетку обуке очекује се да ће учесници бити оспособљени да: - идентификују проблеме који настају као последица лоше комуникације у одељењу; - подстичу ученике на међусобно уважавање и сагледавање последица; - примењују знања о карактеристикама насилника, жртве и посматрача, врстама и нивоима насиља и поступању у складу са њима; - реализују васпитне планове подршке; - спроводе превентивне и интервентне поступке у складу са важећим прописима; - реализују радионице као један од начина за превенцију и решавање ситуација насиља.
- 1. дан
- Пажња, молим!
- Нисам заборавио!
- Пауза
- Мир у судници!
- Пауза
- Насилник, жртва и посматрач
- Ciberbylling
- Пауза
- Сада знамо како
30
дана:
1
бодова:
8
За групу од 30 учесника цена по учеснику износи 1.500 динара и обухвата надокнаде реализаторима, радно-потрошни материјал и трошкове организације обуке. Трошкови пута и смештаја реализатора, као и храна и освежење на обуци нису укључени у наведену цену.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ОШ "Иво Лола Рибар", Бошка Вребалова 1а, Велико Градиште | Драгана Аничић, Катарина Миловановић | 30 | 3.95 |
2 | ОШ "Херој Роса Трифуновић", Краља Александра Обреновића бб, Александовац | Драгана Аничић, Катарина Миловановић | 28 | 3.95 |
3 | ОШ "Димитрије Давидовић" Анте Протића 3, Смедерево | Драгана Аничић, Катарина Миловановић | 26 | 3.8 |
4 | ОШ "Мића Станојловић" Доситејева 3, Коцељева | Драгана Аничић, Катарина Миловановић | 29 | 4 |
5 | ОШ "Јован Поповић" Николе Тесле 73, Сусек | Драгана Аничић, Катарина Миловановић | 25 | 3.94 |
6 | ОШ 2Бранислав Нушић" Балканска 31, Смедерево | Драгана Аничић, Катарина Миловановић | 18 | 3.83 |
7 | ОШ "Иван Горан Ковачић" Максима Горког 29, Суботица | Драгана Аничић, Катарина Миловановић | 11 | 3.82 |
Укупно учесника: 167 | Просечна оцена: 3.9