Примена модела вишеструких интелигенција у настави
Каталошки број програма: 694
Не
Центар за стручно усавршавање у образовању Лесковац, Лесковачког одреда бр.6, csuleskovac@gmail.com, 016214555 , 016214555
Лидија Крстић Стојичић, lidija@csuleskovac.edu.rs, 016214555, 0668558565, 016214555
Данијела Кулић, Доктор филолошких наука, Филозофски факултет, Универзитет у Приштини
Данијела Кулић, Доктор филолошких наука, Филозофски факултет, Универзитет у Приштини ; Драган Николић, Професор историје, Медицинска школа у Лесковцу; Снежана Зечевић, Доктор филолошких наука, Филозофски факултет, Универзитет у Приштини
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
директор/помоћник директора - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција
Унапређивање стручних - предметно методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Оспособљавање наставника да препознају, искористе и даље развијају вишеструке способности ученика кроз разноврсне технике, материјале и садржаје.
1. Упознавање наставника са моделом и типовима интелигенција по Хауарду Гарднеру (1984) са циљем проширења свести о новијим психолошко-методичким конструктима који се примењују у настави. 2. Обука наставника да благовремено препознају различите спообности ученика (језичка, математичко-логичка, просторна, музичка, телесна-кинестетичка, интерперсонална, интраперсонална) како би их ангажовали у настави. 3. Упознавање наставника са техникама којима се поједине интелигенције активирају и имплементација техника кроз конкретне примере на часовима. 4. Унапређење свести наставника о препознавању и неговању даровитости код деце кроз методолошки разноврсну наставу.
- Наставници ће бити у стању да стечена знања и вештине о моделу вишеструких интелигенција примене у својој настави путем примене адекватних техника; - Наставници ће кроз нестандардизоване тестове моћи да идентификују јаче и слабије развијене способности ученика; - Настава у основној школи ће бити иновирана практичним и разноврсним активностима кроз кoје се уче нови садржаји; - Обавезно наставно градиво биће обрађено на другачији начин од предвиђеног, јер ће ученици имати прилику да кроз решавање проблема, пројектну и наставу засновану на задатку усвајају програмом задате садржаје.
- 1. дан
- Увод, Теорија вишеструких интелигенција: теоријски оквир
- Тестови за процену вишеструких способности: самоперцепција
- Језичка интелигенција у настави
- Математичко-логичка интелигенција у настави
- Просторна интелигенција у настави
- Телесно-кинестетичка интелигенција у настави
- Музичка интелигенција у настави
- Персоналне интелигенције: 'интер' и 'интра'
- Евалуација, Отворена дискусија о теми Примена модела вишеструких интелигенција у настави
- Паузе
30
дана:
1
бодова:
8
1.800,00 динара. У цену су урачунати: хонорари реализатора програма, порези и доприноси на ауторски хонорар, радни материјал.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Центар за стручно усавршавање у образовању, Лесковачког одреда 6, Лесковац | Данијела Кулић, Драган Николић, Снежана Зечевић | 28 | 3.97 |
2 | Центар за стручно усавршавање у образовању, Лесковачког одреда 6, Лесковац | Данијела Кулић, Драган Николић, Снежана Зечевић | 21 | 3.94 |
3 | Центар за стручно усавршавање у образовању, Цара Душана, Чачак | Данијела Кулић, Драган Николић, Снежана Зечевић | 15 | 3.93 |
4 | ОШ "Абдулах Крашница" Миратовац, Миратовац бб, Прешево | Данијела Кулић, Драган Николић | 29 | 3.91 |
5 | ОШ "Професор Ибрахим Кељменди" Прешево, 15. новембра 105, Прешево | Данијела Кулић, Драган Николић, Снежана Зечевић | 24 | 3.96 |
6 | Средња техничка школа "Прешево", 15. новембра 102, Прешево | Данијела Кулић, Драган Николић | 22 | 4 |
7 | ОШ "9. мај" Рељан, Рељан бб, Прешево | Данијела Кулић, Драган Николић | 22 | 3.99 |
Укупно учесника: 161 | Просечна оцена: 3.96