Oцењивање у функцији развоја и учења
програм се изводи путем Интернета
Каталошки број програма: 456
Да
Образовно креативни центар, Д.Р.Бобија 6/1 19210 Бор, info@okc.rs, 0642863080
Зоран Милојевић, profesor.zoran@gmail.com, 0642863080, 0642863080
Јасмина Момчиловић, , ОШ “Душан Радовић” Бор; Наташа Џаковић, , Техничка школа Бор; Јелена Зељковић, , ОШ „Иван Гундулић” Нови Сад
Јасмина Момчиловић, , ОШ “Душан Радовић” Бор; Наташа Џаковић, , Техничка школа Бор; Јелена Зељковић, , ОШ „Иван Гундулић” Нови Сад
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција
Јачање компетенција за процењивање остварености образовног-васпитног рада и постигнућа ученика (праћење напредовања ученика, самовредновање, формативно оцењивање, вршњачко оцењивање)
Кроз упознавање правне регулативе и психолошке основе процеса праћења и вредновања постигнућа ученика, ојачати компетенције наставника за континуирано оцењивање разноврсним методама уз обезбеђивање објективности, ваљаности и подстицање процеса учења.
Разумевање предмета и функције процеса оцењивања знања. Упознавање са облицима, поступком и начином оцењивања. Упознавање са метријским карактеристикама оцене. Стицање знања о карактеристикама појединих метода праћења и процењивања постигнућа и њиховом значају за развој и поучавање ученика. Развијање вештина ефикасне примене разноврсних облика и метода оцењивања уз усмеравање на поучавање ученика. Разумевање утицаја опажања, осећања и ставова наставника на вредновање постигнућа ученика. Оспособљавање за формулисање објективних критеријума оцењивања употребом таксономија образовно-васпитних циљева. Разумевање значаја континуитета у праћењу и вредновању постигнућа, за подстицање даљег учења.
Полазници ће познавати облике, поступак и начин оцењивања. Полазници ће употребљавати разноврсне методе оцењивања знања са крајњим циљем подучавања и мотивисања ученика. Полазници ће бити оспособљени да формирају критеријуме оцењивања за сваку оцену на скали од 1 до 5. Полазници ће давати потпуну повратну информацију ученицима о њиховом залагању и учити ученике да процењују своје постигнуће. Полазници ће бити оспособљени да израђују план оцењивања као основу континуираног и објективног праћења и вредновања. Полазници ће оцењивати у складу са Правилником о оцењивању и планом оцењивања. Познавање метријских карактеристика оцене ће смањити субјективност и грешке приликом оцењивања а повећати сигурност и самопоуздање при оцењивању.
- 1. недеља
- Правне и психолошке основе оцењивања. Методе праћења и процењивања образовних постигнућа
- 2. недеља
- Објективност и ваљаност оцењивања оријентисаног на исходе и критеријуме. Континуитет у оцењивању
45
недеља:
2
бодова:
16
Цена по учеснику износи 4000 динара. У цену је урачуната: накнада реализатора, израда и дистрибуција наставног радног материјала, одржавање сервера и система за учење на даљину.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 10 | 3.97 | |
2 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 7 | 3.96 | |
3 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 29 | 3.97 | |
4 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 31 | 3.98 | |
5 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 16 | 3.98 | |
6 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 14 | 4 | |
7 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 6 | 3.98 | |
8 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 10 | 3.99 | |
9 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 8 | 4 | |
10 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 4 | 4 | |
11 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 13 | 4 | |
12 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 5 | 4 | |
13 | Јасмина Момчиловић, Наташа Џаковић | 31 | 3.96 |
Укупно учесника: 184 | Просечна оцена: 3.98