ПРИМЕНА ИНДИВИДУАЛИЗОВАНЕ, ПРОБЛЕМСКЕ, ПРОГРАМИРАНЕ И ЕГЗЕМПЛАРНЕ НАСТАВЕ У ШКОЛИ
Каталошки број програма: 689
Не
Центар за образовање и професионални развој, Текеришка 18А, 11221 Београд, eduscimail@ceoprora.rs, 0114054597
Радован Антонијевић, aa_radovan@yahoo.com, 0114054597, 0638118889
Бојан Грујић, Дипломирани педагог, Школа креативних вештина, Јагодина; Марина Пејчиновић, мастер академске студије другог степена, ОШ ,,Бранко Радичевић“, Штаваљ
Бојан Грујић, Дипломирани педагог, Школа креативних вештина, Јагодина; Марина Пејчиновић, мастер академске студије другог степена, ОШ ,,Бранко Радичевић“, Штаваљ; Барбара Ивковић, Дипломирани историчар, ОШ”Јован Шербановић”, Крепољин; Наташа Николић, Доктор педагошких наука, Филозофски факултет Универзитета у Београду
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
директор/помоћник директора - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Развијање знања, вештина и компетенција полазника да применом различитих типова наставе и њиховим комбиновањем одговоре савременим захтевима наставе и образовне технологије и допринесу унапређивању процеса образовања и васпитања.
- Развијање знања, вештина и ставова полазника у области примене различитих типова наставе. - Развијање знања, вештина полазника за примену индивидуализоване, програмиране, проблемске и егземпларне наставе, и комбинацију наставних система (типова наставе). - Подстицање и оспособљавање полазника на квалитетно управљање једноразредним и комбинованим одељењем у оквиру различитих модела методичке организације часа. - Оспособљавање наставника, да припреми и организује наставу која подстиче креативност ученика и води до ефикаснијег учења.
По завршетку обуке очекује се да ће наставници бити оспособљени да иновативно реализују индивидуализовану, програмирану, проблемску и егземпларну (парадигматску) наставу и препознају њене могућности у свакодневном раду, да комбинују различите наставне системе уз ефикасно решавање образовно-васпитних проблема који су могући у једноразредним и комбинованим одељењима. Јачање дидактичко- методичких компетенција наставника осмишљавање наставних стратегија које воде ка исходу учења које је оријентисано на ученика, на оно што он зна или разуме, доћи ће до подизања квалитета наставе и усвајања функционалнијих и трајнијих знања.
- 1. дан
- (1) Типови наставе у једноразредним и комбинованим одељењима
- Пауза
- (2) Индивидуализована настава и учење
- Пауза
- (3) Програмирана настава и учење
- Пауза
- (4) Проблемска настава и учење
- Пауза
- (5) Егземпларни модел наставног рада
30
дана:
1
бодова:
8
Бруто износ цене семинара за групу од 30 учесника је 45.000 динара, односно 1.500 динара по учеснику. У цену су урачунати хонорари предавача, путни трошкови, скрипте за полазнике семинара, трошкови координисања (телефонски рачуни, маркетинг према заинтересованим групама полазника и коришћење додатне хардверске опреме).
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Средња школа, Љиг | Бојан Грујић, Марина Пејчиновић | 25 | 3.87 |
2 | ОШ "Краљ Александар I", Горњи Милановац | Бојан Грујић, Марина Пејчиновић | 26 | 3.71 |
3 | ОШ "Краљ Александар I", Горњи Милановац | Бојан Грујић, Марина Пејчиновић | 24 | 3.68 |
4 | ОШ "Јован Јовановић Змај", Сурдулица | Бојан Грујић, Марина Пејчиновић | 27 | 4 |
5 | ОШ "Моша Пијаде", Дебељача | Бојан Грујић, Марина Пејчиновић | 26 | 3.63 |
6 | ОШ "Краљ Петар II Карађорђевић", Београд | Бојан Грујић, Барбара Ивковић | 26 | 3.98 |
7 | ОШ "Јован Поповић", Инђија | Бојан Грујић, Барбара Ивковић | 26 | 3.99 |
8 | ОШ "Браће Груловић", Бешка | Бојан Грујић, Барбара Ивковић | 30 | 3.88 |
9 | ОШ "12. децембар", Сјеница | Бојан Грујић, Марина Пејчиновић | 30 | 3.84 |
10 | ОШ "Братство јединство", Врбас | Бојан Грујић, Барбара Ивковић | 14 | 3.95 |
11 | ОШ "Зага Маливук", Крњача ( Београд ) | Бојан Грујић, Наташа Николић | 20 | 3.75 |
12 | ОШ "Моша Пијаде", Пачир | Бојан Грујић, Наташа Николић | 26 | 3.96 |
13 | ОШ ,,Млада Покољења“ Ковачица | Бојан Грујић, Наташа Николић | 22 | 3.79 |
14 | ОШ "Соња Маринковић", Зрењанин | Барбара Ивковић, Наташа Николић | 27 | 3.98 |
15 | Средња школа "Краљ Петар I", Топола | Бојан Грујић, Наташа Николић | 25 | 3.93 |
16 | Средња школа, Мали Зворник | Бојан Грујић, Марина Пејчиновић | 30 | 4 |
Укупно учесника: 404 | Просечна оцена: 3.87