Класичне концепције хуманистичког васпитања и образовања: опште теорије васпитања и образовања, класичне теорије Bildung-а, као и критике њених различитих концепција
Каталошки број програма: 284
Не
Академија васпитачко медицинских струковних студија, Балканска 18, 3700 Крушевац, info@vaspks.edu.rs, 037447007, 037420761
Катарина Томић, katarinat@vaspks.edu.rs, 037420760, 062794234
Милош Агатоновић, Доктор наука – филозофија, Академија васпитачкомедицинских струковних студијa; Александар Добријевић, Доктор наука, Филозофски факултет, Универзитет у Београду
Милош Агатоновић, Доктор наука – филозофија, Академија васпитачкомедицинских струковних студијa; Александар Добријевић, Доктор наука, Филозофски факултет, Универзитет у Београду
друштвене науке
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења
Унапређивање стручних - предметно методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Циљ програма јесте подробно упознавање васпитача и наставника са класичним концепцијама хуманистичког васпитања и образовања, општим теоријама васпитања и образовања, класичним теоријама Bildung-а и њиховим савременим критичарима
Програм омогућава да васпитачи и наставници стекну теоријска знања о општим теоријама васпитања и образовања Платона, Аристотела и Русоа и класичним теоријама Bildung-а од Песталоција, преко Канта и Хегела, до Хумболта, те са њиховим другачијим разрадама од Ничеа преко Адорна до Лисмана. Познавање наведених класичних хуманистичких теорија васпитања и образовања, које за циљ васпитања и образовања постављају формирање целовитих, одговорних, самосталних и слободних личности, требало би да усмери саму праксу васпитања и образовања ка том циљу.
Исход похађања програма био би познавање основних поставки класичних концепција хуманистичког васпитања и образовања, разумевање општих теорија васпитања и образовања Платона, Аристотела и Русоа, разумевање класичних концепција Bildung-а, као и увиђање њиховог значаја у савременом свету. Познавање и разумевање класичних хуманистичких теорија васпитања и образовања требало би да има реперкусије на праксу васпитања и образовања, усмеравајући целокупну васпитно-образовну активност ка циљу формирања целовитих личности, формирању интелекта и карактера код људи чинећи их одговорним, самосталним и слободним.
- 1. дан
- Опште теорије у филозофији васпитања и образовања
- пауза
- Платон: васпитањe и образовањe за врлину
- пауза
- Аристотел: васпитање и образовање за срећу
- пауза
- Русо: васпитање и образовање за слободу
- пауза ѕа ручак
- Појам и концепције Bildung-а
- пауза
- Концепција просвећености код Канта
- пауза
- Ничеова критика општег образовања
- пауза
- Адорнова критика полуобразовања и Лисманова теорија необразованости
30
дана:
1
бодова:
8
2500 РСД