Импровизација у настави музичких предмета (обука је део међународног пројекта ЕРАСМУС КА2 ДЕМУСИС)
Каталошки број програма: 1024
Не
Универзитет у Новом Саду Академија уметности Нови Сад, Ђуре Јакшића 7, 21000 Нови Сад, akademijaumetnostinovisad@gmail.com, 021422177
Кристина Копрившек, akademijaumetnostinovisad@gmail.com, 021422177, 063505568
Ира Проданов Крајишник, доктор наука музикологије, Академија уметности, Универзитета у Новом Саду
Милан Милојковић, Доктор музикологије, Академија уметности Нови Сад; Ира Проданов Крајишник, доктор наука музикологије, Академија уметности, Универзитета у Новом Саду
уметности
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење
Унапређивање стручних - предметно методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Проширивање методских поступака наставника у циљу унапређења интерактивне наставе кроз различите видове импровизације
Унапређење способности импровизације код полазника, те имплементација вештине музичке импровизације у настави музичких предмета, чијом ће се применом поспешити креативност наставника, а затим преко њих и ученика, њихова самоувереност, комуникација, те њихова способност за сналажење у савладавању нових музичких садржаја, као и у каснијем професионалном раду у просвети или свету културних индустрија.
Полазници ће освестити могућности које импровизација пружа у савладавању различитих знања из области музичке уметности, укључујући и историју музике, те ће бити у стању да примене елементе музичке импровизације у својој настави, без притиска о постигнућу у овој вештини чиме ће стећи потенцијал за креативну надоградњу постојећих планова и програма и њиховог усмеравања ка исходима учења. Тиме ће упознати стратегије подучавања кроз имрповизацију које постичу развој иновативности, рађање идеја и ак хок решавања проблема који се до тада нису сретали. Овакви исходи су у складу са тврдњама бројних музичких теоретичара да је „импровизација потенцијал који СВИ имају".
- 1. дан
- Импровизација – како то „страшно“ звучи! (увод у обуку)
- Статуса импровизације у музичком делу до 20. века. Потенцијали импровизације у настави.
- Пауза
- Интерактивна радионица вежби импровизације
- Пауза за ручак
- Импровизација у музици 20. и 21. века
- Пауза
- Импровизација на задату партитуру
- Пауза
- Завршне напомене у вези са темом и административне обавезе
30
дана:
1
бодова:
8
2000 дин, уз путне трошкове до дестинације и освежење за полазнике (кафа, чај)
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Muzička škola Isidor Bajić | Милан Милојковић, Ира Проданов Крајишник | 30 | 3.93 |
2 | Muzička škola Josif Marinković Zrenjanin | Милан Милојковић, Ира Проданов Крајишник | 30 | 3.98 |
3 | Музичка школа "Јосиф Маринковић" Вршац | Милан Милојковић, Ира Проданов Крајишник | 20 | 3.88 |
4 | Музичка школа "Јосиф Маринковић" Вршац | Милан Милојковић, Ира Проданов Крајишник | 14 | 3.77 |
Укупно учесника: 94 | Просечна оцена: 3.89