Индивидуализација и диференцијација као модел наставне праксе
Каталошки број програма: 243
Не
Ресурсни центар Знање, Симе Игуманова 18/67 Београд, rcznanje2000@gmail.com, 0117823372
Снежана Нишевић, snezanisevic@gmail.com, 0117823372, 0605609560
Снежана Нишевић, доктор наука, Основна школа "Бошко буха"
Снежана Нишевић, доктор наука, Основна школа "Бошко буха"; Снежана Николић, доктор наука, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију; Оља Рашковић, дипломирани дефектолог, Основна школа "Бошко Буха"; Весна Ћировић, Дипломирани математичар, ОШ "Вељко Дугошевић"; Данијела Банићевић, дипломирани педагог, ОШ "Стеван Синђелић"Београд; Данијела Илић-Стошовић, доктор наука, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију; Тереза Моличник, Дипломирани психолог , ОШ“Стеван Синђелић“
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за поучавање и учење;
директор/помоћник директора - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција
Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са даровитим ученицима)
Развој и примена модела диференциране наставе у школи
1. Усавршавање знања наставног особља о диференцијацији и индивидуализацији у процесу поучавања 2. Усавршавање наставног особља за детекцију и идентификацију индивидуалних карактеристика, способности и потенцијала ученика 3. Развијање вештина наставног особља за диференцирано планирање и програмирање наставе
Полазници вешто примењују диференцијацију и индивидуализацију у планирању и програмирању подучавања унутар наставних предмета узимајући у обзир различите индивидуалне карактеристике ученика у једном одељењу
- 1. дан
- Уводно излагање
- Индивидуализована и диференцирана настава
- Индивидуалне разлике ученика
- Инклузивна учионица
- 2. дан
- Планирање и програмирање наставе
- Евалуација обуке
30
дана:
2
бодова:
16
4.500,00 РСД укључује штампани материјал за учеснике обуке, радни материјал за рад на обуци, стручне и административно техничке трошкове едукације
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ОШ "Марија Бурсаћ" Београд | Снежана Нишевић, Оља Рашковић, Данијела Банићевић, Тереза Моличник | 30 | 3.87 |
2 | ОШ "Иван Горан Ковачић", Војводе Бране 18а, Београд | Снежана Нишевић, Оља Рашковић | 17 | 3.96 |
3 | ОШ "Иван Горан Ковачић", Војводе Бране 18а, Београд | Снежана Нишевић, Оља Рашковић | 17 | 3.96 |
Укупно учесника: 64 | Просечна оцена: 3.93