Фолклористика у школи - иновативне методе наставе и учења народне књижевности и народног језика
Каталошки број програма: 944
Не
Удружење "Чувари дела Вука Караџића", Цара Душана бб, Чачак (Легат ШУ), cuvaridelavkca@gmail.com, 032341116, 032311327
Данијела Ковачевић Микић, cuvariskupovi@gmail.com, 032311273, 0648134507
Данијела Ковачевић Микић, Мастер филолошких наука, Школска управа Чачак; Бошко Сувајџић, доктор, Филолошки факултет Универзитета у Београду; Верица Костић, Мср , Основна школа „Сретен Лазаревић” Прилике
Данијела Ковачевић Микић, Мастер филолошких наука, Школска управа Чачак; Верица Костић, Мср , Основна школа „Сретен Лазаревић” Прилике
српски језик и књижевност
наставник разредне наставе - компетенције наставника за уже стручну област;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за уже стручну област;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за уже стручну област;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за уже стручну област;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за уже стручну област
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Оснаживање наставника за примену иновативних, кооперативних и партиципативних метода у настави народне књижевности и народног језика
Овладавање методологијом теренских фолклористичких истраживања и њихова примена у наставним и ваннаставним активностима; Примена пројектне наставе у настави народне књижевности и народног језика; Израда пројеката и критеријума вредновања пројеката у настави народне књижевности и народног језика; Оснаживање наставника за подстицање културног активизма и предузетништва ученика.
Наставници познају методологију теренских фолклористичких истраживања и примењују теренска истраживања у свом школском програму; Наставници познају пројектну наставу као стратегију учења и успешно је примењују у настави народне књижевности и народног језика; Наставници програмирају и планирају пројекте у настави народне књижевности и језика, успешно пројектују циљеве и израђују критеријуме вредновања; Наставници иновативним, кооперативним и партиципативним наставним методама доприносе развоју ученичких међупредметних компетенција и подстичу културни активизам и предузетништво ученика.
- 1. дан
- Иновативне, кооперативне и партиципативне методе - теоријски увод
- Методологија теренских истраживања
- Приказ теренских истраживања и ефеката у настави
- ПАУЗА
- Израда нацрта плана теренског истраживања
- ПАУЗА ЗА РУЧАК
- Пројектна настава као стратегија учења у настави народне књижевности и народног језика
- Пројекти у настави народне књижевности и народног језика
- ПАУЗА ЗА КАФУ И ОСВЕЖЕЊЕ
- Израда критеријума вредновања пројекта у настави
- Фолклористика у ваннаставним активностма
- Евалуација обуке
30
дана:
1
бодова:
8
2.900 динара Цена обухвата: трошкове хонорара, накнаду рада у гугл-учионици, материјала и освежења учесника.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Центар за стручно усавршавање Чачак | Данијела Ковачевић Микић, Верица Костић | 19 | 4 |
Укупно учесника: 19 | Просечна оцена: 4