Планирање и остваривање интегрисаних наставних и ваннаставних садржаја у амбијенталном простору
Каталошки број програма: 669
Не
Центар за учење, едукацију и развој креативности "МИНА", Краља Петра 42/1, centarzaedukacijumina@gmail.com, 0665279506
Горица Станојевић, centarzaedukacijumina@gmail.com, 0665279506, 0665279506
Горица Станојевић, специјалиста, докторанд, Центар за учење едук. и развој креативности МИНА; Снежана Павловић, Дипломирани андрагог,
Горица Станојевић, специјалиста, докторанд, Центар за учење едук. и развој креативности МИНА; Снежана Павловић, Дипломирани андрагог, ; Љиљана Ђуровић, Доктор дидактичко-методичких наука Докто, ОШ "Момчило Настасијевић"
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
директор/помоћник директора - компетенције директора за планирање, организовање и контролa рада установе;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Јачање компетенција и професионалних капацитета наставника, стручних сарадника и директора за планирање и реализацију интегрисаних садржаја у наставним и ваннаставним активностима у амбијенталним просторима (музејима, парковима знања, галеријама,)
Оснаживање наставника, стручних сарадника и директора, да планирају интегрисане садржаје у настави сагласно стандардима и исходима програма наставе и учења у основној и средњој школи. Оспособљавање наставника да сами припремају радни материјал, да развијају опште, међупредметне и функционалне компетенције. Оснаживање наставника за реализацију интегративних часова, ваннаставних активности у подстицајним срединама за учење. Унапређивање компетенција наставника за сарадњу са ученицима, оснаживање за предузетнички дух, употребу дигиталних алата у настави, медијске писмености и унапређивање сарадње са установама културе и науке као и другим срединама које могу бити подстицајне за учење.
Наставници израђују и реализују интегративне часове, ваннаставне и слободне активности према стандардима квалитета наставе и учења. Наставници у свом раду користе технике самовредновања часа. Наставници уче ученике техникама самовредновања. Наставници припремају сами материјал за наставу и учење. Наставници користе дигиталне алате при изради материјала за наставу и учење. Наставници реализују интегративне часове, ваннаставне и слободне активности у амбијенталним учионицама. Директори и стручни сарадници планирају овакав вид наставе у школским документима.
- 1. дан
- Појам смисао и изазови интегративне наставе
- ПАУЗА
- Примери интегративних часова и ваннаставних активности са поступком израде плана реализације
- Пауза
- Наставни час "извор преиспитивања, мењања и унапређивања праксе"
- ПАУЗА
- Осврт на научено "могућности и ограничења"
30
дана:
1
бодова:
8
2900,00 динара по учеснику. У цену је урачунат хонорар предавача, пут, порез и сетрификати.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ОШ "Драган Ковачевић", Шафарикова 8, Београд | Горица Станојевић, Снежана Павловић | 29 | 3.99 |
2 | Прехрамбено-хемијска школа, Генерала Милојка Лешјанина 23, Ниш | Горица Станојевић, Снежана Павловић | 27 | 3.95 |
3 | ОШ "Митрополит Михаило" , Митрополита Михаила 6 Соко бања | Горица Станојевић, Снежана Павловић | 29 | 3.97 |
4 | ОШ "Бошко Буха" Ивање, Пријепоље | Горица Станојевић, Љиљана Ђуровић | 19 | 3.9 |
5 | ОШ "Јован Стерија Поповић", Жарко Зрењанина 114, Вршац | Горица Станојевић | 15 | 3.9 |
6 | ОШ "Јован Стерија Поповић", Жарко Зрењанина 114, Вршац | Горица Станојевић | 12 | 3.94 |
7 | Горњи Милановац | Горица Станојевић, Љиљана Ђуровић | 28 | 3.99 |
8 | Кнић | Горица Станојевић, Љиљана Ђуровић | 30 | 3.95 |
9 | Техничка школа Власотинце | Горица Станојевић, Љиљана Ђуровић | 28 | 3.91 |
10 | ОШ "Синиша Јанић" Власотинце | Горица Станојевић, Љиљана Ђуровић | 25 | 3.96 |
11 | ОШ "Рада Шубакић" Гружа | Горица Станојевић, Љиљана Ђуровић | 21 | 3.98 |
12 | Медвеђа | Горица Станојевић | 15 | 3.99 |
13 | ОШ "АРСЕНИЈЕ ЛОМА РУДНИК | Горица Станојевић, Љиљана Ђуровић | 30 | 3.97 |
14 | ОШ "Први мај" Влајковци, Копаоничка 248 | Горица Станојевић | 15 | 3.99 |
15 | ОШ "Први мај" Влајковци, Копаоничка 248 | Горица Станојевић | 14 | 3.92 |
16 | Техничка школа Косјерић, Светосавска 39, | Горица Станојевић | 15 | 3.73 |
Укупно учесника: 352 | Просечна оцена: 3.94