Васпитна улога наставника у формирању личности детета и ученика
Каталошки број програма: 21
Не
Центар за стручно усавршавање Кикинда, Немањина 23, Кикинда, csukikinda2@gmail.com, 0230404830
Дејан Карановић, csukikinda@gmail.com, 0230404830, 0648579262
Весна Узелац, _______________________, ЕГШ „ Никол Тесла“, Зрењанин
Весна Узелац, _______________________, ЕГШ „ Никол Тесла“, Зрењанин; Слађана Станков, -, ЕГШ „ Никола Тесла“ , Зрењанин
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у дому ученика - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења ;
медицинска сестра – васпитач - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења ;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво;
директор/помоћник директора - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Оспособљавање наставника за васпитно деловање на формирање и развој самопоуздања личности детета и ученика.
Развијање комуникацијских вештина наставника редуковањем пасивне и агресивне комуникације у корист асертивне; - Развијање способности наставника за добро слушање; - Развијање способности наставника за спознавање сопствених искривљених уверења - Развијање способности наставника за прилагођавање индивидуалним карактеристикма ученикаи за ефикаснију сарадњу са родитељима у циљу мотивацијеи развоја самопоуздане личности ученика - Подизање ниовоа самопоуздања наставника у циљу ефикаснијег деловања на формирање самопоуздане личности ученика. - Развијање способности наставника за добијање поверења ученика и развијање самопоуздања наставника редуковањем улога у животу које их у томе спречавају.
По завршетку обуке наставници ће овладати комуникацијским вештинама, стећи ће веће самопоуздање и знање из области васпитања и тако дати свој максимум васпитном деловању на развој здраве личности детета, кроз све облике васпитног рада са родитељима и ученицима, тако да ће акценат бити већи на васпитању. Односиће се и на способност наставника индиректног деловања на развој личности детета преко сарадње са родитељима, на способност мотивисања ученика уважавањем њихове различитости, на способност наставника да изгради поверење у могућност ученика и да има позитивна очекивања.
- 1. дан
- Увод.
- 2. Улога адекватне, асертивне комуникације у стварању здравог одрастања личности.
- 3. Кер модел когнитивне препреке и искривљена уверења која спречавају наставника да васпитно делује.
- 4. Улоге у животу које нас спречавају да комуницирамо асертивно и васпитно делујемо.
- 5. Значај доброг и активног слушања наставника за формирање и развој личности детета и ученика.
- 6. Васпитно деловање наставника кроз различите облике рада са ученицима и родитељима.
- Подстицајна средства у васпитању.
- Евалуација.
30
дана:
1
бодова:
8
45.000,00 РСД + путни трошкови.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Медицинска школа, Земун | Весна Узелац, Слађана Станков | 30 | 3.81 |
2 | ДУСШ "МИЛУТИН МИЛАНКОВИЋ" БЕОГРАД | Весна Узелац, Слађана Станков | 14 | 3.97 |
3 | Средња машинска школа Нови Сад | Весна Узелац, Слађана Станков | 15 | 3.92 |
4 | ОШ "Роса Трифуновић" Александровац | Весна Узелац, Слађана Станков | 26 | 4 |
5 | ОШ "Вук Караџић" Смедеревска Паланка | Весна Узелац, Слађана Станков | 23 | 4 |
6 | Центар за стручно усавршавање Крушевац | Весна Узелац, Слађана Станков | 25 | 3.91 |
Укупно учесника: 133 | Просечна оцена: 3.94