Индивидуализација наставе уз уважавање разлике у стиловима учења ученика
Каталошки број програма: 546
Не
Центар за стручно усавршавање, Париске комуне бб, info@rcnis.edu.rs, 018202300
Јелена Анђелковић, anjelena@gu.ni.rs, 018202300, 0695146170
Душан Ранђеловић, Доктор психолошких наука, Универзитет у Приштини са привременим седиштем у К; Милица Стевановић, Дипломирани педагог, Економска школа у Нишу
Душан Ранђеловић, Доктор психолошких наука, Универзитет у Приштини са привременим седиштем у К; Милица Стевановић, Дипломирани педагог, Економска школа у Нишу; Кристина Ранђеловић, мастер психолог, Универзитет у Приштини са привременим седиштем у К; Анита Спасић, Дипломирани педагог, Гимназија ''9.мај'' Ниш; Кристина Зорић, Мастер психолог, Медицинска школа у Чачку
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Стицање професионалних знања и вештина за иновативно организовање наставног процеса уз примену принципа индивидуализације наставе сходно стиловима учења ученика
Усвајање актуелних психолошко-дидактичких и практичних препорука о индивидуализацији наставе као правовременом педагошком корективу у настави данас Схватање значајa, смисла и могућности имплементације сазнања о когнитивним стиловима и стиловима учења у наставној пракси Увежбавање у идентификовању преферираних стилова учења ученика, избору наставне грађе, модела и диференцијације ученика према преферираним стиловима учења Обука учесника у организацији препаративне, оперативне и верификативне фазе индивидуализованог наставног часа у складу са стилом учења ученика Посредно утицати на ученичко лично задовољство квалитетнијим наставним радом, што може водити повољнијој психолошкој клими у читавој школи.
Учесници ће обогатитити своја знања и вештине организовања новим открићима о индивидуализованој настави и учењу Оспособиће се да препознају, процене и уваже разлике међу ученицима (у способностима, предзнањима, стиловима учења), те да наставу прилагоде индивидуaлним стиловима учења ученика. Очекује се да учесници оспособе да често и ефикасно примењују неформални стил поучавања (рад у малим групама, ученичка самоконтрола, задаци на више нивоа тежине, дискусије резултата...) Учесници ће примењујући индивидуализовану наставу сходо стиловима учења ученика моћи да утичу на подстицање ученичке унутрашње мотивације за учење у настави и постизању бољих резулта у исходима учења
- 1. дан
- Представљање учесника и израда улазног теста
- Психолошке и дидактичке основе индивидуализацие наставе
- Пауза
- Стварање подстицајног окружења за учење
- Пауза
- Савремена схватања способности и системи развијања стваралаштва као теоријски приступ у проучавању к
- Пауза
- Стилови учења/когнитивни стилови/стратегије учења
- 2. дан
- Моделирање учења у настави
- Стилови учења и различити модели стилова учења
- Пауза
- Израда групних сценарија за час
- Пауза
- Презентација скица и израда излазног теста
30
дана:
2
бодова:
15
2.600,00 динара без ПДВ –а (У цену нису урачунати трошкови за радни материјал, путни трошкови до места реализације и смештај реализатора)
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ОШ "Анта Богићевић", ул.Јанка Веселиновића 6 Лозница | Душан Ранђеловић, Кристина Ранђеловић | 29 | 3.94 |
2 | Средња школа Брус, Братиславе Петровић 57, Брус | Душан Ранђеловић, Анита Спасић | 30 | 3.86 |
3 | Техничка школа"Прота Стеван Димитријевић" Алексинац | Душан Ранђеловић, Анита Спасић | 29 | 3.98 |
4 | Техничка школа"Прота Стеван Димитријевић" Алексинац | Душан Ранђеловић, Анита Спасић | 26 | 3.98 |
5 | ОШ "Вук Караџић" Кладово, | Душан Ранђеловић, Анита Спасић | 28 | 3.94 |
6 | ОШ "Вук Караџић", Кладово | Душан Ранђеловић, Анита Спасић | 28 | 3.9 |
Укупно учесника: 170 | Просечна оцена: 3.93