Стрес у школи - превазилажење, промена
Каталошки број програма: 181
Не
Регионални центар за професионални развој запослених у образовању, Немањина 52, milena.vicevic@rcu-uzice.rs, 031512580, 031514624 , 031514624
Милена Вићевић, milena.vicevic@rcu-uzice.rs, 031512580, 0628086751, 031514624
Александра Јовановић Ђукић, Дипломирани психолог, Медицинска школа, Ужице; Драгана Ђурић, Дипломирани психолог, Ужичка гимназија, Медицинска школа Ужице
Снежана Стаматовић, Дипломирани педагог, Техничка школа Пожега; Александра Јовановић Ђукић, Дипломирани психолог, Медицинска школа, Ужице; Драгана Ђурић, Дипломирани психолог, Ужичка гимназија, Медицинска школа Ужице
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу;
директор/помоћник директора - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Да се код учесника формира потпуно разумевање појма стреса, рационалан приступ стресним ситуацијама и упознавање са позитивним стратегијама превазилажења стреса
Разумевање појма стреса и професионалног стреса, његових последица и утицаја на све аспекте личности и професионалн учинак; препознавање извора стреса и симптома стреса; специфичности стреса у школи; упознавање са техникама за превазилежење стреса, рационалан приступ стресу; примена позитивних/конструктивних стратегија за превазилажење стреса; коришћење стреса као шансе за развој; успостављање мреже подршке и конструктивне комуникације у превазилажењу стресних ситуација; помагање у решавању стресних ситуација другим учесницима у процесу образовања (ученици, родитељи, колеге...)
Учесници ће умети да препознају потенцијално стресне ситуације и њихове ефекте, нарочито у школском окружењу; умеће да разумеју дејство стресора, да превенирају негативне ефекте стресора; да препознају продуктивне начине превазилажења стреса; да осмисле сопствене моделе позитивног изласка из стреса, да упуте друге учеснике у стресу на позитивне начине решавања стресних ситуација; да препознају професионални стрес и сагоревање на послу и евентуалне ефекте на професионалну ефикасност и школски етос; да формирају и одржавају мрежу подршке за превазилажење стреса; да стресу приступају као могућности за активан и продуктиван став, лични и професионални развој.
- 1. дан
- 1. Појам и врсте стреса - стрес у школи
- Пауза
- Фазе стреса, симптоми стреса
- Пауза
- Позитивне стратегије за превазилажење стреса
- Пауза
- Могућности и видови подршке у превазилажењу стреса
30
дана:
1
бодова:
8
60.000 динара бруто за групу до 30 учесника. У цену семинара улази хонорар и путни трошак реализатора семинара, уверења и материјал за учеснике
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ОШ "14. октобар", Обреновачки пут 132 Барич | Александра Јовановић Ђукић, Драгана Ђурић | 30 | 3.95 |
2 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању Ужице, Немањина 52 | Александра Јовановић Ђукић, Драгана Ђурић | 27 | 3.99 |
3 | ОШ "Христо Ботев", Христо Ботев бр. 3 Димитровград | Александра Јовановић Ђукић, Драгана Ђурић | 29 | 3.98 |
4 | Техничка школа Пожега | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 28 | 3.98 |
5 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању Ужице, Немањина 52 Ужице | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 23 | 4 |
6 | ОШ "Светозар Марковић", Пионирска бр 1 Бродарево | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 30 | 3.97 |
7 | Центар за стручно усавршавање Чачак, Цара Душана бб Чачак | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 15 | 3.95 |
8 | Регионални центар за професионални развој запослених у образовању Ужице, Немањина 52 Ужице | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 28 | 3.95 |
9 | Зрењанинска гимназија, Гимназијска 2 Зрењанин | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 18 | 3.97 |
10 | ОШ "Јордан Ђукановић", Варда бб Варда | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 22 | 3.97 |
11 | Дванаеста београдска гимназија, Војводе Степе 82 | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 30 | 3.98 |
12 | ОШ "Емилија Остојић" Књаза Милоша 26 Пожега | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 26 | 3.99 |
13 | ОШ "Мито Игумановић", Светосавска 2 Косјерић | Снежана Стаматовић, Александра Јовановић Ђукић | 30 | 3.98 |
Укупно учесника: 336 | Просечна оцена: 3.97