Како помоћи детету да превазиђе кризне животне ситуације

Каталошки број програма: 71  

Не

Центар за стручно усавршавање Кикинда, Немањина 23, Кикинда, csukikinda2@gmail.com, 0230404830

Дејан Карановић, csukikinda@gmail.com, 0230404830, 0648579262

Бранка Граховац, магистар наука, предшколска установа „Драгољуб Удицки“ Кикинда

Бранка Граховац, магистар наука, предшколска установа „Драгољуб Удицки“ Кикинда; Марија Белензада, Мастер, Пројекат „Инклузивно предшколско васпитање и образ

васпитни рад

наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења ;
медицинска сестра – васпитач - компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења ;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима;
директор/помоћник директора - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција

Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву

•Оспособити просветне раднике за препознавање и помоћ деци у кризним животним ситуацијама помоћу вештина емпатијске комуникације. •Вежбање саосећајне комуникације изражавањем емоција и потреба карактеристичним за кризне животне ситуације

•Упознавање са појмом и врстама криза, са осећањима и симптомима који их прате •Препознавање осећања и потреба деце код преживаљавања кризних ситуација •Препознавање личних осећања и потреба у ситуацији суочавања са кризним животним ситуацијама деце, пружање емпатије себи •Развој понашања емоционалне интелигенције због значаја у превазилажењу криза •Трансфер вештина ненасилне комуникације на остале домене професионалног и личног живота

По завршетку обуке учесници ће: •Бити оспособљени за примену емпатијске комуникације у различитим кризним животним ситуацијама деце •Бити оспособљени за примену емпатијске комуникације на различите домене професионалног и личног живота •Бити оспособљени да примењују конструктивне поступке у решавању развојних проблема •Боље разумети развој деце •Разумети важност сарадње са свим партнерима у васпитно-образовном раду

  • 1. дан
    • Појам животне кризе
    • Модел ненасилне комуникације(емпатијска, жирафећа комуникација)
    • Дете и кризне животне ситуације
    • Криза као шанса

30

дана: 1
бодова: 8

45.000,00 РСД + путни трошкови.

Списак одржаних обука

# Место Реализатори Број учесника Оцена
# Место Реализатори Број учесника Оцена
1 ПУ Љиг Бранка Граховац, Марија Белензада 30 3.97
2 ПУ Палилула, вртић "Мали принц" Београд Бранка Граховац, Марија Белензада 26 4
3 Центар за стручно усавршавање Кикинда Бранка Граховац, Марија Белензада 28 3.99
4 ПУ "Милица Ножица" Ваљево Бранка Граховац, Марија Белензада 30 3.98
5 ОШ "Милутин и Драгиња Тодоровић" Крагујевац Бранка Граховац, Марија Белензада 30 3.83
6 ПУ "Јелица Обрадовић" Младеновац Бранка Граховац, Марија Белензада 30 3.99
7 ШОСОВ "Братство" Бечеј Бранка Граховац, Марија Белензада 27 3.94
8 Центар за стручно усавршавање Сомбор Бранка Граховац, Марија Белензада 28 3.94
9 Центар за стручно усавршавање Шабац Бранка Граховац, Марија Белензада 28 3.95
10 ПУ "Слава Ковић" Богатић Бранка Граховац, Марија Белензада 30 3.94
11 ПУ "Земља чуда" Нови Сад Бранка Граховац, Марија Белензада 30 3.94
12 ОШ "Свети Сава" Краљево Бранка Граховац, Марија Белензада 26 3.95

Укупно учесника: 343 | Просечна оцена: 3.95