"Креативни рад са ученицима на превенцији злоупотребе психоактивних супстанци"

Каталошки број програма: 299  

Не

Градски завод за јавно здравље Београд, Булевар деспота Стефана 54а, 11000 Београд, info@zdravlje.org.rs, 0112078600

Анђелка Грујичић, andjelka.grujicic@zdravlje.org.rs, 0112078643, 0638721348

Зора Дешић, Дипломирани психолог, Министарство просвете, науке и технолошког развоја; Elеаnor Hill, Доктор филозофије (PhD), Stockport Primary Care Trust, United Kingdom; Patricia King, Master of Education, Независни консултант за образовање; Susan Occleston, Master of Education, Shared Learning in Action, UK; Светлана Младеновић Јанковић, Магистар медицинских наука, Градски завод за јавно здравље, Београд; Анђелка Грујичић, Доктор медицине, мастер јавног здравља, Градски завод за јавно здравље Београд

Зора Дешић, Дипломирани психолог, Министарство просвете, науке и технолошког развоја; Душанка Матијевић, Професор, доктор наука, Градски завод за јавно здравље Београд; Слађана Луковић, Мастер, студент докторских академских ст, Педагошки факултет у Ужицу, Универзитет у Крагујев; Александра Андрић, Доктор медицине, Градски завод за јавно здравље Београд; Љиљана Лазаревић, Професор разредне наставе, Основна школа „Михаило Петровић Алас“ Београд; Светлана Младеновић Јанковић, Магистар медицинских наука, Градски завод за јавно здравље, Београд; Анђелка Грујичић, Доктор медицине, мастер јавног здравља, Градски завод за јавно здравље Београд; Јасмина Николић, Школски психолог-педагог, Министарсто просвете, науке и технолошког развоја; Бранко Новокмет, Дипломирани инжењер машинства, Основна школа „Момчило Живојиновић“ Младеновац; Весна Филиповић, Дипломирани психолог, Основна школа „Момчило Живојиновић“ Младеновац; Светлана Андријанић, Професор разредне наставе, ОШ „Милутин и Драгиња Тодоровић“ Крагујевац; Јелена Антић, Дипломирани филолог, ОШ „Мирко Јовановић“ Крагујевац

здравствено васпитање

наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
стручни сарадник у школи - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика

Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)

Унапређивање капацитета наставника у области превенције злоупотребе психоактивних супстанци (ПАС).

• Унапређење знања наставника о узрочно-последичној вези емоција и (ризичног) понашања деце и младих. • Оспособљавање наставника да код ученика развијају вештине које су важне за контролу понашања (развијање емоционалне интелигенције, подстицање самопоштовања и развијање делотворних стратегија реаговања на негативне утицаје из окружења). • Оспособљавање наставника за одабир и примену одговарајућих метода рада, усаглашених са Међународним стандардима за превенцију употребе дрога међу ученицима. • Оспособљавање наставника за примену методе „Заједничко учење кроз акцију“, која подразумева активан приступ у борби против злоупотребе ПАС, кроз процес истраживања проблема и унапређење комуникације са вршњацима.

Након обуке, полазници: • Разумеју тесну везу између емоција и (ризичног) понашања код деце и младих. • Разумеју значај развијања вештина које су код ученика важне за контролу понашања (емоционална интелигенција, подстицање самопоштовања и развијање делотворних стратегија реаговања на негативне утицаје из окружења). • Умеју да одаберу и примене адекватне методе у превентивном раду које одговарају Међународним стандардима за превенцију употребе дрога међу ученицима. • Разумеју значај постављања ученика у активну улогу када је реч о превенцији злоупотребе ПАС. • Умеју да примене методу „Заједничко учење кроз акцију“.

  • 1. дан
    • Представљање програма „Креативни рад са ученицима на превенцији злоупотребе психоактивних супстанци"
    • Пауза
    • Увод у емоционалну интелигенцију
    • Пауза
    • Развој делотворних стратегија реаговања на негативне утицаје из окружења
    • Пауза
    • Значај тимског рада
  • 2. дан
    • Проблем злоупотребе психоактивних супстанци
    • Пауза
    • Делотворни приступи у раду са децом на тему превенције злоупотребе психоактивних супстанци
    • Пауза
    • Припрема и реализација истраживачких задатака
    • Пауза
    • Упутства за примену програма у пракси

30

дана: 2
бодова: 16

4.000 РСД по учеснику Спецификација трошкова: • накнаде реализаторима • едукативни штампани материјал • потрошни материјал • освежење током обуке

Списак одржаних обука

# Место Реализатори Број учесника Оцена
# Место Реализатори Број учесника Оцена
1 Градски завод за јавно здравље Београд, Булевар деспота Стефана 54а, Београд Зора Дешић, Слађана Луковић, Александра Андрић, Љиљана Лазаревић, Светлана Младеновић Јанковић, Анђелка Грујичић, Бранко Новокмет, Весна Филиповић 15 3.96
2 Градски завод за јавно здравље Београд, Булевар деспота Стефана 54а, Београд Зора Дешић, Слађана Луковић, Александра Андрић, Љиљана Лазаревић, Светлана Младеновић Јанковић, Анђелка Грујичић, Бранко Новокмет, Весна Филиповић 20 3.97
3 Градски завод за јавно здравље Београд, Булевар деспота Стефана 54а, Београд Зора Дешић, Слађана Луковић, Александра Андрић, Љиљана Лазаревић, Анђелка Грујичић, Весна Филиповић 26 3.92

Укупно учесника: 61 | Просечна оцена: 3.95