Вештине грађења односа – мост који повезује наставнике, ученике и родитеље
Каталошки број програма: 25
Не
ПР агенција ”Центар Ивес”, Patrijarha Čarnojevica 22, Novi Sad, info@familylab.rs, 0652003349
Ивана Мушкиња, info@familylab.rs, 0652003349, 0652003349
Ивана Мушкиња, Специјалиста психосоцијалног приступа у , ПР агенција Центар Ивес; Душанка Попов, дипломирани психолог, Гимназија Свети Сава, Београд
Ивана Мушкиња, Специјалиста психосоцијалног приступа у , ПР агенција Центар Ивес; Душанка Попов, дипломирани психолог, Гимназија Свети Сава, Београд
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
директор/помоћник директора - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Професионално оснаживање запослених у образовно-васпитним и образовним установама за успешну комуникацију и активно грађење односа поверења и сарадње са децом и родитељима.
Стицање знања и информација о релационој компетенцији и њеној примени у пракси. Оспособљавање за примену комуникационих техника у односима са децом и родитељима. Умеће препознавања, мобилисања и подстицања развоја капацитета ученика кроз однос поверења и сарадње. Оспособљавање за учење ученика социјалним и вештинама-нпр. решавању проблема, емпатији, тражење решења а не кривца, односу сарадње, толеранцији. Стицање знања и вештина којима учесник професионалац гради однос сарадње са родитељима. Јачање капацитета учесника за рефлексију професионалног искуства са циљем осигуравања компетентног и одговорног рада у складу са професионалним вредностима и циљевима
Разумеју основне концепте релационе компетенције и примењују их у раду и комуникацији са ученицима и родитељима.; Проактивни су и усмерени су на решавање проблема; Оспособљени су и преузимају одговорност за успостављање реда, атмосфере и динамике рада. Осетљиви за препознавање значаја добрих односа за развој детета и ученика; Граде однос узајамног поштовања са ученицима и родитељима.; Рефлектују о свом раду и померају границе свог професионалног деловања. Учесници ”виде” сваког ученика (и родитеља) према његових личним премисама и према томе одређују своје понашање.
- 1. дан
- Основни концепти релационих компетенција
- Пауза
- 2.Интегритет и сарадња
- Пауза
- 3. Сукоб и лични говор
- Пауза
- Мозак- шта интерпесрсонална неуробиологија каже о односима
- 2. дан
- 1. Квалитет међуљудских односа (равноправно достојанство,личне и друшвена одговорност)
- Пауза
- 2. Отпори, изазови и блокаде у односима између професионалаца и родитеља.
- Пауза
- 3. Вештине сарадње са родитељима, родитељски састанак
- Пауза
- Развој колегијалне сарадње ”Професионалци помажу професионалцу”
30
дана:
2
бодова:
16
4.000 нето по учеснику, (плус трошкови пута и смештаја за реализаторе, освежење у паузама семинара)
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Пета београдска гимназија, Београд | Ивана Мушкиња, Душанка Попов | 30 | 3.9 |
2 | Основна школа ”Бранко Пешић” Земун | Ивана Мушкиња, Душанка Попов | 28 | 3.94 |
3 | Гимназија ”Свети Сава”, Београд | Ивана Мушкиња, Душанка Попов | 17 | 3.88 |
Укупно учесника: 75 | Просечна оцена: 3.91