Инклузивно образовање и индивидуални образовни план (ИО ИОП)
Каталошки број програма: 249
Не
Удружење Група Мост, Угриновачки пут 25. део бр.19.11080 Земун, Србија, Београд, grupa.most@gmail.com, 0645550229
Снежана Лазаревић, sneza.lazarevic@gmail.com, , 0645550229
Милена Јеротијевић, Дипломирани психолог , Група МОСТ; Сњежана Мрше, Дипл. психолог и мастер мировних студија, Група МОСТ, Београд
Милена Јеротијевић, Дипломирани психолог , Група МОСТ; Радмила Гошовић, Професор филозофије, Удружење "Група МОСТ", Београд ; Владица Тошић, професор разредне наставе, ОШ ''Ратко Вукићевић'' Ниш; Душанка Ћировић, -, ОШ "Милутин и Драгиња Тодоровић; Милена Маринковић, Професор разредне наставе, ОШ "Јован Јовановић Змај" Врање; Гордана Ђигић, доктор психолшких наука, Филозофски факултет у Нишу; Љубица Јокић, професор педагогије и психологије, Филозофски факултет,група педаг. и псих.Сарајево; Драгица Миражић Немет, дипломирани психолог, ОШ „Соња Маринковић“ Нови Сад; Наташа Милојевић, Дипломирани школски психолог-педагог, Предшколска установа "Дечја радост", Панчево; Стаменка Судар, , Средња економска школа Сомбор; Љиљана Стојановић, Дипломирани математичар , ; Соња Париповић, професор разредне наставе, ОШ "Соња Маринковић"; Весна Богосављевић, , Основна школа Слободан Секулић; Борислава Максимовић, -, - ; Милена Васић, дипломирани педагог, ОШ ''Бата Булић'' Петровац на Млави; Љиљана Радовановић Тошић, Дипломирани психолог, ; Валентина Завишић, дипл. дефектолог, незапослена; Сњежана Мрше, Дипл. психолог и мастер мировних студија, Група МОСТ, Београд; Зорица Димитријевић, Дипломирана социјална радница , пензионер
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
директор/помоћник директора - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција
Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са даровитим ученицима)
Повећање укључености и квалитета образовања за све ученике. Осигурање напредовања и спречавање испадања ученика из образовања. Повећање компетенција наставника да препозна и подстиче развој капацитета свих ученика уз уважавање различитости.
Упознавање са: - процедуром долажења до свеобухватних података о ученику и писања педагошког профила; - израдом плана индивидуализације и ИОП-а; - начином и динамиком праћења и ревизије ИОП-а; - планирањем часа у одељењима која похађају и ученици којима је потребна додатна подршка, на начин који обезбезбеђује учешће свих; - особеностима даровитих ученика и врстама подршке која им је потребна у образовању; - поступцима и вештинама управљања школом и одељењем које похађају деца из осетљивих група.
По завршетку обуке очекује се да ће наставници: - лакше препознати потребе ученика за додатном образовном подршком; - умети да израде педагошки профил, план индивидуализације и ИОП; - флексибилније приступати планирању наставе кроз израду ИОП-а; - планирати час тако да садржи мере подршке за ученика коме је то потребно како би он у сарадњи са другим ученицима учествовао у наставном процесу; - бити мотивисанији да подржавају целовит развој ученика
- 1. дан
- Увод и отварање
- Шта је инклузивно образовање
- Пауза
- Како идентификовати потребе за подршком у образовању
- Пауза за ручак
- Техника и израда педагошког профила
- Пауза
- Стратегије наставе са даровитим ученицима
- 2. дан
- Шта је индивидуални образовни план
- Пауза
- Планирање подршке у образовању
- Пауза за ручак
- Израда ИОП-а
- Пауза
- Примена, ревизија и вредновање ИОП-а
- Затварање и евалуација семинар
30
дана:
2
бодова:
16
3.500 динара по учеснику. У цену су укључени радни материјали, прилози и приручник, путни трошкови, смештај и хонорари за две водитељке обуке, сви доприноси предвиђени законом и административни трошкови Организације.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Северна Митровица, Удружење родитеља "Подржи ме", Немањина бб | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 23 | 3.98 |
2 | Београд, Шеста београдска гимназија, Милана Ракића 33 | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 22 | 3.88 |
3 | Београд, Грађевинска школа, Хајдук Станка 2 | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 25 | 3.71 |
4 | Смедерево, Текстилно-технолошка и пољопривредна школа "Деспот Ђурађ", Црвене армије 156 | Љиљана Стојановић, Милена Васић | 29 | 3.95 |
5 | Свилајнац, ОШ Јован Јовановић Змај, Алеја Зорана Ђинђића 2 | Радмила Гошовић, Валентина Завишић | 29 | 4 |
6 | Сечањ, Средња школа "Вук Караџић", Гимназијска 2 | Милена Јеротијевић, Наташа Милојевић | 20 | 3.77 |
7 | Рогача, ОШ "Јанко Катић", Космајска 153 | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 20 | 3.99 |
8 | Ниш, Брзи Брод, Основна школа "Зоран Ђинђић", Павла Софтића 30 | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 30 | 3.91 |
9 | Нови Сад, Основна школа "Соња Маринковић", Пушкинова 28 | Драгица Миражић Немет, Соња Париповић | 22 | 3.98 |
10 | ОШ Иван Горан Ковачић, Максима Горког 29, Суботица | Милена Јеротијевић, Наташа Милојевић | 27 | 3.87 |
11 | ОШ Иван Горан Ковачић, Максима Горког 29, Суботица | Радмила Гошовић, Стаменка Судар | 17 | 3.83 |
12 | ОШ Иван Горан Ковачић, Максима Горког 29, Суботица | Милена Маринковић, Валентина Завишић | 30 | 3.47 |
13 | ОШ Иван Горан Ковачић, Максима Горког 29, Суботица | Љиљана Стојановић, Милена Васић | 30 | 3.96 |
14 | Машинско-електротехничка школа Прибој Вука Карађића, 31330 Прибој | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 28 | 3.9 |
15 | ОШ "Душан Вукасовић Диоген", Маршала Тита 1, Купиново | Милена Јеротијевић, Радмила Гошовић | 21 | 4 |
Укупно учесника: 373 | Просечна оцена: 3.88