Вршњачко насиље – „Боље спречити...“
Каталошки број програма: 37
Не
Мрежа професионалаца Србије СПОНЕ, Сердар Јанка Вукотића 6, mpsspone@gmail.com, 0642452525
Александар Кузмановић, mpsspone@gmail.com, 0116338264, 0642452525
Александар Кузмановић, дипломирани психолог, Средња занатска школа у Београду
Александар Кузмановић, дипломирани психолог, Средња занатска школа у Београду; Миланка Петковић, дипл. социјални радник, ПУ "Врачар"; Јасмина Франолић, 7-1 степен - мастер, Основна школа „Савремена“
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача за развијање професионалне праксе;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Унапређивање компетенција наставника у планирању, изради и реализацији превентивних активности и интервенцији у ситуацијама насиља у образовно-васпитним институцијама.
Упознавање учесника са законским оквирoм, деловима који се односе на питања насиља, злостављања и занемаривања; Оснаживање комептенција учесника за рад унутар Тимова за заштиту ученика; Обучавање учесника за примену интердисциплинарности и спорта у циљу превенције насиља(Играм фер и ван терена); Упознавање учесника обуке о превентивној улози позитивне комуникације; Обука учесника за планирање, израду и реализацију превентивних активности у циљу спречавања насиља, злостављања и занемаривања; Упознавање са програмима превенције и планирање превентивних и постинтервентних активности према нивоима интереса различитих учесника у образовном процесу; Развијање вештина за спровођење процедура и поступака за заштиту ученика од насиља.
Учесници ће унапредити знања о документима значајним за превенцију и интервенцију; Боље ће познавати одговорности школе и других институција у одговору на насиље; Стећи ће потребна знања и вештине да самостално, на нивоу својих институција реализују превентивни програм „Играм фер и ван терена“; Знаће како у превентивне програме да укључе учеснике образовно-васпитног процеса у установи и ван ње, и како да их повежу у функц. мрежу (унутрашњу и спољашњу) заштите ученика од насиља; Учесници ће знати како да примењују превентивне и интервентне поступке и процедуре у конкретним случајевима насиља, да планирају ефективне превентивне и постинтервентне активности; Учесници ће бити оснажени да раде са учесницима насилних ситуац. и њиховим породицама.
- 1. дан
- 1. Уводни део
- 2. Тим за заштиту - превентивни рад и примери добре праксе
- 3. Најзначајнији елементи ефикасних превентивних и интервентних активности
- 4. Играм фер и ван терена - пројекат превенције насиља и дискриминације
- 5. Пројектна настава као метод превенције
- 6. Превенција и интервенција – мултисекторски приступ
- 7. Значај позитивне комуникације за превенцију насиља
- 8. Тест ситуације – примена наученог у практичним ситуацијама
- 9. Израда нацрта акционог плана превентивног рада
- 10. Завршна реч и евалуација обуке
30
дана:
1
бодова:
8
Пуна цена по учеснику, без попуста и припадајућих пореза, износи 2500,00 РСД. У цену су урачунати: надокнаде реализаторима и ауторима програма, путни трошкови, радни материјали потребни за реализацију, освежење и храна за све учеснике и реализаторе, израда и штампање уверења о похађаној обуци
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Степановићево, ОШ "Алекса Шантић" | Александар Кузмановић, Миланка Петковић | 20 | 4 |
2 | ОШ "Аца Милосављевић", Рушањ | Александар Кузмановић, Миланка Петковић | 29 | 3.96 |
3 | Београд, Косовска 19, ОШ "Дринка Павловић" | Александар Кузмановић, Миланка Петковић | 26 | 3.81 |
Укупно учесника: 75 | Просечна оцена: 3.92