Аутономност и интеркултуралност као вредности супротстављене предрасудама и дискриминацији
Каталошки број програма: 16
Не
Центар за образовање Крагујевац, Трг тополиваца бр 4, saradnici@centarzaobrazovanjekg.edu.rs, 034201303, 0605598801
Владимир Средојевић, saradnici@centarzaobrazovanjekg.edu.rs, 034201303, 0605598801
Снежана Грујић, PhD кандидат Филозофског факултета БУ, Друга крагујевачка гимназија, Крагујевац; Анастасија Грујић, Мастер психолог, 3латерал д.о.о. Нови Сад; Јелена Петровић Десница, Дипломирани социолог - мастер, Друга крагујевачка гимназија
Снежана Грујић, PhD кандидат Филозофског факултета БУ, Друга крагујевачка гимназија, Крагујевац; Анастасија Грујић, Мастер психолог, 3латерал д.о.о. Нови Сад; Јелена Петровић Десница, Дипломирани социолог - мастер, Друга крагујевачка гимназија
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
медицинска сестра – васпитач - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима;
директор/помоћник директора - компетенције директора за руковођење процесом васпитања и учења детета у ПУ;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Оспособљавање запослених у образовању за васпитни рад у правцу усвајања и неговања интеркултуралних вредности у школи: у настави и ваннаставним активностима, у вршњачкој интеракцији и међусобној интеракцији свих осталих субјеката школе.
Разумевање појмова култура, интеркултуралност, аутономност; схватање стереотипа и предрасуда као могућих узрока дискриминације и сметњи интеркултурализму; идентификовање друштвених група потецијално изложених дискриминацији (жене, родно маргинализоване групе, мигранти, различите националне, старосне, религијске и др. групе); уочавање њихових различитости као повода за дискриминаторске ставове и поступања; подстицање емпатије са таргетираним групама путем стицања увида у њихов положај; упознавање са начинима превазилажења предрасуда; схватање синтезе аутономности и мултикултуралности у интеркултурализму; подстицање на проактивно поступање ученика кроз акције које негују недискриминитарске ставове, толеранцију и интеркултуралност.
Полазници програма би требало да: разумеју појмове културе , интеркултуралности и сродних појмова; схватају механизме настајања и одржавања стереотипа и предрасуда и њихову везу са дискриминацијом; уочавају дискриминаторске ставове и поступке у вршњачкој групи и реагују вреднујући их као етички , логички, емоционално, односно друштвено неприхватљиве; овладају и практично примене вештину оповргавања предрасуда ; исказују позитивне ставове према концепту интеркултуралног друштва као хумане опције постмодерности која синтетише аутономност и мултикултуралност; стечена знања, вештине и ставове примењује у планирању, организовању и пракси свог васпитног рада, како са ученицима, тако и у другим активностима у школи.
- 1. дан
- Уводни део
- 1. Култура, интеркултуралност, мултикултуралност и аутономност – диференцирање и вредновање
- Пауза за освежење
- 2. Да смо ми они
- 3. Начини оспоравања предрасуда као предуслови укидања дискриминације
- Пауза за ручак
- 4. Грађење интеркултуралности
- Пауза за освежење
- Евалуација
30
дана:
1
бодова:
8
Цена семинара по учеснику је 800,00 динара у нето износу, за групу од 30 учесника. У цену семинара нису урачунати путнии трошкови релизатора семинара, порези и доприноси и организациони трошкови Центра.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Хотел "Гранд", Крупањ | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 30 | 3.96 |
2 | Хотел "Гранд", Крупањ, Ђулим 2, Крупањ | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 29 | 4 |
3 | ОШ "Живадинка Дивац", Краља Милутина бб, Крагујевац | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 22 | 3.85 |
4 | Хостел "Терезианум", Тихомира Ђорђевића 18, Алексинац | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 30 | 3.96 |
5 | Друга крагујевачка гимназија, Ђуре Пуцара Старог 2, Крагујевац | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 29 | 3.99 |
6 | OШ "Свети Сава", Букурешка бб, Крагујевац | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 23 | 3.93 |
7 | Центар за стручно усавршавање Ниш, Париске комуне бб, Ниш | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 25 | 3.95 |
8 | Регионални центар за стручно усавршавање Књажевац, Јове Курсуле 1, Књажевац | Снежана Грујић, Јелена Петровић Десница | 21 | 3.96 |
Укупно учесника: 209 | Просечна оцена: 3.95