За другачију граматику – нове тенденције у (из)вођењу наставног процеса
Каталошки број програма: 924
Не
Удружење за едукацију и образовање Вулкан знање, Господар Вучића 245, Београд, office@vulkanznanje.rs, 0117456025, 0628095607
Марина Обрадовић, marina.obradovic@vulkanznanje.rs, 0117456025, 0628005607
Вишња Мићић, доктор методичких наука, Учитељски факултет Универзитета у Београду; Владимир Вукомановић Растегорац, доктор филолошких наука, Учитељски факултет Универзитета у Београду
Вишња Мићић, доктор методичких наука, Учитељски факултет Универзитета у Београду; Владимир Вукомановић Растегорац, доктор филолошких наука, Учитељски факултет Универзитета у Београду; Слађана Анђелковић, професор разредне наставе, ОШ “Милена Павловић Барили“, Београд
српски језик и књижевност
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Упознавање са новом концепцијом наставе граматике у којој фокус није на усвајању дефиниција, већ на стварању комуникационог контекста којим се подстиче развој језичких компетенција у настави српског језика као матерњег.
Развијање вештина полазника за: - стварање проблемских језичких ситуација и вођење ученика кроз упознавање језика у његовим различитим функцијама, –вођење процеса индуктивног закључивања о граматичким појмовима и правилима код ученика којима је српски језик матерњи и говорни језик, –креативну концептуализацију, визуализацију и персонификовање граматичких појмова, –подстицање унутрашње мотивације ученика увођењем драмских елемената, хумора и имитативних игара у наставу граматике, – препознавање типичних грешака у комуникацији и у процесу учења граматичких појмова.
Оспособљеност за: - визуелизацију и персонификовање граматичких појмова - наставу граматике засновану на проблемским ситуацијама и упознавању јез. у његовим разним функцијама - увођење драмских елемената, хумора и имитативних игара у наставу грам. - подстицање унутрашње мотивације ученика - препознавање типичних грешака у усвајању градива и конструктивни приступ њиховим развојним потенцијалима у настави - наставу грам. у којој се појмови не представљају као изолована „острвца знања“, већ се акценат ставља на везе међу њима - конструисање илустрација јез. појава и мапа ума заснованих на природи грам. појмова и њиховим односима - успостављање смисаоних односа међу садржајима различитих домена искуства и знања - игролик приступ грам. садржајим
- 1. дан
- Онеобичавање наставног процеса
- пауза
- Покретање унутрашње мотивације
- пауза
- Грешке нису грешке, већ развојне фазе
- пауза
- Пројектни оквир за конструисање знања о језику и језик у друштвеним играма
30
дана:
1
бодова:
8
2500 динара (у цену су урачунати трошкови материјала и освежење за учеснике)