Језик кости нема, али кости ломи – развијање говорне културе код ученика
Каталошки број програма: 463
Не
Центар за стручно усавршавање Шабац, Николе Тесле 1а, rcsabac@gmail.com, 015391599
Душан Којић, rcsabac@gmail.com, 015391599, 0648171755
Владимир Средојевић, Професор српског језика и књижевности, Центар за образовање Крагујевац; Зорица Михајловић, Дипломирани филолог, ОШ „Мирко Јовановић“, Крагујевац; Јелена Стефановић, Дипломирани филолог, ОШ "Драгиша Луковић Шпанац", Крагујевац; Јелена Антић, Дипломирани филолог, ОШ „Мирко Јовановић“ Крагујевац
Владимир Средојевић, Професор српског језика и књижевности, Центар за образовање Крагујевац; Зорица Михајловић, Дипломирани филолог, ОШ „Мирко Јовановић“, Крагујевац; Јелена Стефановић, Дипломирани филолог, ОШ "Драгиша Луковић Шпанац", Крагујевац; Јелена Антић, Дипломирани филолог, ОШ „Мирко Јовановић“ Крагујевац
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење
Унапређивање стручних - предметно методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Унапређивање знања и умења наставника за развијање функционално—комуникацијских вештина код ученика(говорење и слушање) кроз иновативне моделе наставе.
Упознавање наставника са развојем реторике, типовима слушалаца и говорника; Проширивање знања о типовима говорних вежби кроз иновативне моделе наставе у различитим комуникацијским ситуацијама; Подршка полазницима за овладавање ефикасним техникама планирања јавног наступа ученика у циљу унапређења наставе.Jaчање компетенција наставника за формирање критеријума Говорне културе и листе самовредновања говорника. Подстицање наставника да код ученика развијају свест о значају повезивања и вербализације наставних садржаја из свих наставних области;
Очекује се да ће наставници бити оспособљени да: - примењују технике планирања јавног наступа - користе иновативне моделе наставе на часовима ГК(кроз различите методе и облике рада;амбијентална, игролика, искуствено-витагена настава..) - примењују критеријуме говорне културе. Наставници су увидели значај развијања вербализације знања и животних искустава за развој личности ученика.
- 1. дан
- Реторика некад и сад
- Пауза
- Говор и јавни наступ
- Пауза
- Типови говорних вежби и иновативни модели наставе
- Критеријуми говорне културе
- Пауза
- Примењујемо научено
30
дана:
1
бодова:
8
1.600,00 динара по учеснику, за групу од 30 учесника ( 47.000,00 ). Цена покрива хонорар реализатора, трошкове материјала, штампања уверења, административне трошкове. У цену нису урачунати путни трошкови и евентуално потребе за смештајем предавача уколико је километража већа од 300 км у једном правцу.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ОШ "Мирко Јовановић", Крагујевац | Зорица Михајловић, Јелена Антић | 30 | 3.99 |
2 | Центар за стручно усавршавање Шабац | Зорица Михајловић, Јелена Стефановић, Јелена Антић | 25 | 3.96 |
3 | ОШ "Живадинка Дивац", Крагујевац | Зорица Михајловић, Јелена Стефановић, Јелена Антић | 14 | 4 |
Укупно учесника: 69 | Просечна оцена: 3.98