Инклузија без препрека
Каталошки број програма: 245
Не
Школа за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић", Цара Душана 143, veljkoramadanoviczemun@gmail.com, 0112195263
Радмила Видовић , radmila.vidovic@gmail.com, 0116674172, 0606151519
Радмила Видовић, Дипломирани дефектолог , Школа за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић; Гордана Виденовић, Професор енглеског језика и књижевности, Школа за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић; Далибор Шипка, , Школа за ученике оштећеног вида Вељко Рамадановић; Милица Цветиновић, дипломирани математичар, Школа за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић; Светлана Вучковић, Дипломирани дефектолог , Школа за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић
Радмила Видовић, Дипломирани дефектолог , Школа за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић; Далибор Шипка, , Школа за ученике оштећеног вида Вељко Рамадановић; Светлана Вучковић, Дипломирани дефектолог , Школа за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење
Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са даровитим ученицима)
Повећање компетенција предметних наставника за рад са ученицима оштећеног вида у инклузивном образовању.
Оспобљавање наставника за: - примену дидактичких материјала, - примену асистивне технологије, - употребу адекватних наставних метода и принципа, - адаптацију и израду наставног материјала, - разумевање основа Брајевог писма, - прилагођавање радног простора и школске средине - креирање ИОП-а у настави са ученицима оштећеног вида. Посебна пажња биће посвећена повећању компетенција предметних наставника за комуникацију и оријентацију и кретање ученика оштећеног вида.
Наставник ће бити компетентан да: - примени адекватна дидактичка средства и асистивну технологију, - познаје бонтон у комуникацији са особама оштећеног вида, - употреби одговарајуће наставне методе и принципе, - адаптира и изради наставни материјал, - користи основе Брајевог писма у припреми наставе, - примени технике кретања ученика оштећеног вида са пратиоцем, - напише ИОП и другу пратећу документацију и - адаптира школску средину у складу са потребама ученика оштећеног вида. .
- 1. дан
- Слепоћа и слабовидост
- Комуникација са ученицима оштећеног вида
- Пауза
- Адаптација школске средине за ученике оштећеног вида
- Оријентација и кретање
- Пауза за ручак
- Брајева нотација и адаптација текста за слепе и слабовиде ученике
- Дидактичка помагала и специјална опрема за ученике оштећеног вида
- Пауза
- Обилазак школе "Вељко Рамадановић"
- 2. дан
- Планирање и припрема ИОП-а
- Доступност ИКТ-а ученицима оштећеног вида
- Пауза
- Посета часу у инклузивном образовању
- Обилазак школе у инклузији
30
дана:
2
бодова:
12
Цена по учеснику.је 4500,00 динара У цену су урачунати: надокнада за реализаторе, трошкови организације семинара, освежење за учеснике, радни материјал, издавање уверења о похађању семинара.