"Умеће комуникације 1 – како да говоримо и слушамо да би ученици желели да нас чују и да разговарају са нама“
Каталошки број програма: 10
Не
Удружење грађана ТИМ ПСИХОКОД, Београд, Младе Босне 12, lobodok@open.telekom.rs, 0116446466, 0642237009
Ирена Лободок Штулић, lobodok@open.telekom.rs, 0116446466, 0642237009
Ирена Лободок Штулић, дипл. психолог ( VII степен), Удружење грађана "ТИМ ПСИХОКОД"; Славица Кијевчанин, дипломирани школски психолог педагог, Дечија фондација Песталоци; Марија Кривачиђ, Мастер Гешталт психотерапије, Студио за професионални и лични раст и развој ,,Пс; Душанка Јовановић, Мастер Гешталт психотерапије, Студио за професионални и лични раст и развој ,,Пс
Ирена Лободок Штулић, дипл. психолог ( VII степен), Удружење грађана "ТИМ ПСИХОКОД"; Милка Михаиловић, Дипл. школски психолог-педагог (VII ) , Гимназија „Бранислав Петронијевић“ Уб; Валентина Ранчић, VII степен, „Hive Group“ d.o.o; Славица Кијевчанин, дипломирани школски психолог педагог, Дечија фондација Песталоци; Марија Кривачиђ, Мастер Гешталт психотерапије, Студио за професионални и лични раст и развој ,,Пс; Лидија Марковић, Дипл. школски психолог-педагог, ЦЗОДО РЈ Дом „Моша Пијаде“; Сузана Станковић-Илић, Дипломирани психолог, ОШ "Васа Пелагић"; Душанка Јовановић, Мастер Гешталт психотерапије, Студио за професионални и лични раст и развој ,,Пс
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Унапређивање васпитног рада запослених развијањем вештина комуникације и сарадње које доприносе стварању подстицајне школске климе, превенцији непожељног понашања, развијању одговорности и конструктивном решавању проблемских ситуација
Повећање одговорности учесника за избор конструктивног начина комуникације јачањем свести о утицају стила комуникације на развој, учење и понашање ученика; Унапређивање знања о ефектима различитих васпитних и комуникацијских приступа у смеру избора стила који је развојно подстицајан; Овладавање делотворним комуникацијским техникама за подстицање сарадње, развијање односа уважавања, пружање подршке, превенцију непожељног и развијање одговорног понашања и конструктивно решавање проблема; Размена, преиспитивање и корекција сопствених васпитних ставова и комуникацијских навика у интересу унапређивања васпитне улоге Јачање мотивације за континуирано развијање квалитетне комуникације и сарадње међу свим актерима у школској средини
Учесници: Разумеју утицај квалитета комуникације на све аспекте ОВ рада и мотивисани су да га унапреде; Разумеју механизме различитих васпитних и комуникацијских стилова, разликују њихове ефекте и у решавању проблемских сутуација опредељују се за конструктивни приступ; Познају и умеју да користе делотворне комуникацијске технике за грађење подстицајне климе и превенцију недисциплине; Знају како да предупреде и поставе границе неприхватљивом понашању ученика неповређујућим стилом комуникације; Сензибилисани су да у комуникацији са ученицима, родитељима и колегама покажу поштовање и разумевање и у проблемима пруже емпатију и подршку; Вреднују своје капацитете за примену усвојених вештина са ојачаним самопоуздањем и мотивацијом
- 1. дан
- 1. Полазишта и циљеви УК - зашто су комуникацијске вештине важне ?
- пауза
- 2. Односи између наставника и ученика - сложено поље комуникације
- 3. Схватање ауторитета и избор васпитног стила као одреднице начина комуникације
- пауза
- 4. Понашања ученика која нас ометају у раду: Како реагујемо? Разлика између тзв. Ти-порука и Ја-пору
- пауза
- 5. Ја-поруке: структура, услови за примену и ефекти
- Резиме дана: „... како да говоримо да би ученици хтели да нас чују...“
- 2. дан
- 6 "Добројутарње" активности у функцији подстицања сарадње и креирања добре групне атмосфере
- 7. Заједно против проблема: Ја-поруке као позив на сарадњу
- пауза
- 8. Проблеми ученика: Како реагујемо? (технике слушања и емоционалне подршке) 73
- пауза за ручак
- 9.Емпатија наставника - важан део подршке и подстицај за развијање саосећајности ученика
- пауза
- 10.Адекватно и неадекватно реаговање на проблеме ученика
- пауза
- Резиме дана: ,,… и како да слушамо да би ученици хтели да разговарају са нама…“
- 3. дан
- 11. Зоне проблема у школској пракси као тест за комуникацијске вештине
- пауза
- 12. Неслагања, конфликти и начини поступања; Сарадња као избор при решавању сукоба и пронлема
- пауза
- 13. Допринос конструктивног решавања проблема стварању подстицајне средине за развој и учење
- пауза
- 14. Резиме/Завршне активности:„Под утицајем обуке у свом даљем раду и комуникацији настојаћу да...“
30
дана:
3
бодова:
20
Цена појединачне котизације по учеснику (више година уназад и сада) је 5800 дин.(промена може да наступи у складу са стањем у наредним год.). Цена укључује радне материјале (прилози, штампани и е-приручник), потрошни материјал за рад, надокнаду хонорара, путних/смештајних трошкова водитеља, сертификате, накнадне трошкове у фази праћења примене и остале припадајуће трошкове Психокод-а. Не укључује освежење. За установу је у складу са бројем учесника у групи, са могућношћу до 3 гратис котизације
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | РЦ НИШ, Париске комуне бб , Ниш (или посредством ZOOM-a) | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 15 | 3.97 |
2 | УГ,,Тим Психокод" | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 11 | 4 |
3 | Средња школа "Вук Караџић", Љубовија, Дринска бб | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 20 | 3.99 |
4 | Прва београдска гимназија, Цара Душана 61, Београд | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 29 | 3.92 |
5 | УГ,,Тим Психокод" - посредством ZOOM платформе | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 11 | 3.99 |
6 | XIV гимназија, Београд, Хаџи-Проданова 5 | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 20 | 3.99 |
7 | ОШ "Петар Кочић", Темерин, Народног фронта 80 | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 25 | 3.99 |
8 | XIII београдска гимназија, Љешка 47, Баново брдо, Београд | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 22 | 3.97 |
9 | ЦСУ Крушевац, Балканска 63, Крушевац | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 26 | 3.98 |
10 | ЦСУ Лесковац, Лесковачког одреда 6, Лесковац | Ирена Лободок Штулић, Сузана Станковић-Илић | 21 | 3.98 |
11 | УГ,,Тим Психокод" - посредством ZOOM платформе | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 8 | 4 |
12 | Центар за стручно усавршавање НИШ, Париске комуне б.б. | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 12 | 3.99 |
13 | Прва крагујевачка гимназија, Даничићева 1, Крагујевац | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 29 | 3.95 |
14 | Центар за стручно усавршавање НИШ, Париске комуне бб, Ниш | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 7 | 4 |
15 | Дом ученика средњих школа "Патријарх Павле", Здравка Челара 14, Београд | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 29 | 3.97 |
16 | УГ,,Тим Психокод" - посредством ZOOM платформе | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 13 | 3.98 |
17 | ЦЕНТАР ЗА СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НИШ, Париске комуне бб , Ниш | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 28 | 3.99 |
18 | УГ,,Тим Психокод" - посредством ZOOM платформе | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 12 | 3.97 |
19 | ОШ "Мирослав Антић", Оџаци, Школска 23 | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 23 | 3.94 |
20 | УГ,,Тим Психокод" - посредством ZOOM платформе | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 13 | 4 |
21 | ОШ " Милан Муњас" УБ, Вука Караџића 25 | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 29 | 3.98 |
22 | ЦСУ Лесковац, Лесковачког одреда 6, Лесковац | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 30 | 3.98 |
23 | УГ,,Тим Психокод" - посредством ZOOM платформе | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 13 | 3.98 |
24 | ВОС "Креативно перо", Толстојева 58, Београд | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 22 | 3.97 |
25 | Центар за стручно усавршавање НИШ, Париске комуне б.б. | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 20 | 3.99 |
26 | УГ,,Тим Психокод" - посредством ZOOM платформе | Ирена Лободок Штулић, Милка Михаиловић | 17 | 3.98 |
Укупно учесника: 505 | Просечна оцена: 3.98