Здрави животни стилови – Императив у васпитању и образовању
Каталошки број програма: 304
Не
Педагошко друштво Србије, Теразије 26, 11000 Београд, drustvo@pedagog.rs, 0112687749
Марија Милинковић, obuke@pedagog.rs, 0668013246, 0668013246
Наташа Симић, др (доктор психолошких наука), Филозофски факултет, Универзитет у Београду; Невена Живковић, Маст.проф.пред.наст. Спец.струк.мед.сест, Медицинска школа „Надежда Петровић“, Земун; Емина Никочевић, Дипл. екон., Спец. струк. мед. сест. , Медицинска школа „Надежда Петровић“, Земун
Наташа Симић, др (доктор психолошких наука), Филозофски факултет, Универзитет у Београду; Невена Живковић, Маст.проф.пред.наст. Спец.струк.мед.сест, Медицинска школа „Надежда Петровић“, Земун; Емина Никочевић, Дипл. екон., Спец. струк. мед. сест. , Медицинска школа „Надежда Петровић“, Земун
здравствено васпитање
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
медицинска сестра – васпитач - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима;
директор/помоћник директора - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Оснаживање учесника за промовисање здравих животних стилова међу децом/ученицима кроз разноврсне активности у васпитнообразовном раду
Упознавање учесника са димензијама здравља, аспектима здравих животних стилова и њиховим импликацијама на психофизички развој деце Освешћивање значаја улоге запослених у васпитању и образовању у промоцији здравих животних стилова код деце Упознавање са примерима добре праксе промоције здравих животних стилова у васпитнообразовном контексту Оснаживање за препознавање начина на које учесници у свом васпитнообразовном раду у сарадњи са колегама, родитељима и заједницом могу промовисати здраве животне стилове, уважавајући специфичности контекста и деце Оснаживање учесника за улогу здравственог васпитача и унапређивање вештина планирања и реализовања активности којима ће код деце развијати одговоран однос према здрављу и хумане вредност
Учесници ће бити у стању да: - Опишу димензије здравља и аспекте здравих животних стилова и укажу на њихове импликације за децу - Аргументују значај улоге запослених у васпитнообразовним институцијама у развијању одговорног односа према здрављу и промоцији хуманих вредности међу децом - Препознају и критички разматрају садржаје и активности кроз које могу да промовишу здраве животне стилове међу децом -Својим понашањем/ примером подстичу децу, колеге и родитеље да бирају здраве животне стилове -Ослањајући се на научна сазнања и специфичности контекста и деце са којом раде и сарађујући са колегама, родитељима и локалном заједницом, осмисле и реализују активности промоције здравих животних стилова
- 1. дан
- Уводна активност
- Здравље – дефинисање појма
- Пауза
- Исхрана као предиктор здравља
- Значај личне хигијене у очувању здравља
- Пауза
- Сан, физичка активност и стрес
- Појединац и заједница – Значај хуманих вредности
- Пауза
- Начини промоције здравих животних стилова у васпитнообразовном раду
- Рефлексија, евалуација и давање завршног задатака
30
дана:
1
бодова:
8
2000 динара по полазнику - радни и потрошни материјал на семинару, слања предрачуна/рачуна и стављање на Централни регистар фактура, путни трошкови за водитеље, смештај по потреби, хонорари за водитеље, израда штампаних уверења и дистрибуција на адресе школе.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | ,,ПРВА ОБРЕНОВАЧКА ОСНОВНА ШКОЛА” МИЛОША ОБРЕНОВИЋА 169, ОБРЕНОВАЦ | Наташа Симић, Невена Живковић | 17 | 3.97 |
2 | Медицинска школа „Надежда Петровић“, Наде Димић 4, Београд (Земун) | Наташа Симић, Невена Живковић | 25 | 3.88 |
3 | Пољопривредно-ветеринарска школа са домом ученика „Свилајнац”, Краља Петра Првог 64, Свилајнац | Невена Живковић, Емина Никочевић | 18 | 3.9 |
4 | Пољопривредно-ветеринарска школа са домом ученика „Свилајнац”, Краља Петра Првог 64, Свилајнац | Наташа Симић, Невена Живковић | 25 | 3.93 |
5 | Електротехничка школа „Земун”, Наде Димић 4, Београд | Наташа Симић, Невена Живковић | 29 | 3.94 |
Укупно учесника: 114 | Просечна оцена: 3.92