Самоповређивање код младих: приступ сложеном проблему у школском окружењу
Каталошки број програма: 323
Не
Друштво учитеља Новог Сада, Булевар кнеза Милоша 12, Нови Сад, drustvo.ucitelja.ns@gmail.com, 0648634050, 0642131403 , 021544029
Зденка Рајковић, drustvo.ucitelja.ns@gmail.com, 0642001157, 0642131403
Јелена Срдановић Мараш, др сц, Ординација Круг; Јасминка Марковић, Доктор медицинских наука, Ординација за дечију психијатрију и психотерапију
Јелена Срдановић Мараш, др сц, Ординација Круг; Јасминка Марковић, Доктор медицинских наука, Ординација за дечију психијатрију и психотерапију
здравствено васпитање
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
васпитач у дому ученика - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
стручни сарадник у школи - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција
Унапређивање стручних - предметно методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
Циљ програма обуке је сензибилизација наставника да препознају, разумеју узроке и усвоје смернице за поступање у случају самоповређивања ученика
- Обука учесника да препознају самоповређивање младих -Обучавање учесника да разумеју узроке, факторе ризика и различите утицаје који се налазе у основи самоповређивања младих. -Обучавање учесника да разумеју какве последице може имати самоповређивање младих на њихов даљи развој -Упознавање са саветодавним интервенцијама које су се показале ефикасним у раду са младима који се самоповређују у школском окружењу
Полазници обуке: Моћи ће да препознају самоповређивање код адолесцената, да разумеју узроке и различите утицаје који се налазе у основи оваквих понашања. Разумеће како на самоповређивање ученика утичу медији и вршњачка група. Унапредиће вештине вођења интервјуа са учеником који се самоповређује. Усвојиће смернице за поступање у случају самоповређивања ученика. Усвојиће мере превенције које су ефикасне у раду са ученицима како би се смањила учесталост самоповређивања младих.
- 1. дан
- Дефинисање појма самоповређивања и епидемиолошке карактеристике самоповређивања младих
- Узроци, фактори ризика и функција самоповређивања младих
- Пауза
- Разликовање самоповређивања без суицидалне намере од покушаја суицида
- Како препознати и прићи ученику који се самоповређује? Смернице за поступање.
- пауза
- Краткорочне и дугорочне последице самоповређивања младих
- Како превенирати самоповређивање у школском окружењу?
- Евалуација обуке
30
дана:
1
бодова:
8
15-20 учесника, минимално 15, максимално 30 учесника, цена по учеснику 5000,00 динара, у ову цену је укључен сав потребан материјал за рад, а нису укључени путни трошкови