Књижевно дело и средина за учење – нове димензије сусрета писац, дело, читалац
Каталошки број програма: 560
Не
Тренинг центар "КОЦЕВСКИ", Нови Сад, Неимарска 17, tckocevski@gmail.com, 0606062562, 0612890030
Dr Danica Kocevska, tckocevski@gmail.com, 0213035785, 0606062562
Др Даница Коцевска, Доктор наука методике разредне наставе, ОШ „Михајло Пупин“ Ветерник, Нови Сад; Вања Ковачевић, Мастер проф. српске књижевности и језика, Продужени боравак при Основној школи „Никола Тесла; Славојка Милошевић, , ОШ“ Жарко Зрењанин“
Др Даница Коцевска, Доктор наука методике разредне наставе, ОШ „Михајло Пупин“ Ветерник, Нови Сад; Славојка Милошевић, , ОШ“ Жарко Зрењанин“
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за уже стручну област;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за уже стручну област
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Упућивање наставника/ца за израду и примену методичких концепата за креирање средине за учење у којој је књижевно дело иницијатор истраживања, формирања ставова и поље моделовања активности кроз подстицај развоја међупредметних компетенција ученика/ц
Усвајање основних поставки приступа креирања средине за учење у којој је књижевно дело иницијатор истраживања, формирања ставова и поље моделовања активности уз учешће ученика/ца. Овладавање поступком припреме и примене методичког концепта као елемента остваривања исхода наставе. Уочавање значаја оснаживања ученика/ца за развој самопоуздања и самоучења применом елемената самопроцене уз примену ИКТ алата. Примена иновативних техника наставе и учења у циљу креирања средине за учење у којој се дешава нова димензија сусрета: писац – дело – читалац. Препознавање експресиje књижевног дела као основе интердисциплинарних веза између садржаја наставних предмета и њихов значај за развој међупредметних компетенција.
Наставници/це разредне и предметне наставе: -познају поступке израде методичких концепата за креирање средине за учење у којој је књижевно дело иницијатор истраживања, простор за формирање ставова и поље моделовања наставних активности и самостално их примењују у циљу развоја међупредметних компетенција уз активо учешће ученика/ца. -препознају значај експресије књижевног дела за интердисциплинарно и тематско планирање и остваривање исхода наставе. -препознају значај примене иновативних техника и алате ИКТ за креирање средине за учење у којој се дешава нова димензија сусрета: писац–дело–читалац. -смишљају поступке самопроцене ученика и оснажују их да постану активни читаоци, истраживачи књижевног дела и развијају процес самоучења.
- 1. дан
- Увод у обуку
- Могућности и изазови наставе књижевности
- Пауза
- Међупредметне компетенције
- Захтеви корелације у актуелном наставном процесу и књижевно дело
- Пауза за ручак
- Књижевно дело-полазна основа корелације и нове димензије сусрета писац -дело – читалац
- Истраживачки задаци као подршка у креирању средине за учење и образовних ситуација
- Пауза
- Израда методичких концепата за тематско планирање у коме је књижевно дело полазна основа корелације
- Сумирање обуке
30
дана:
1
бодова:
8
2.500,00 динара и то: за ауторске хонораре, путне трошкове и радни материјал