Читалачки почеци и Алго модел обуке
Каталошки број програма: 785
Не
Алго центар за рани развој и превенцију менталног здравља деце, Стублинска 16, Сремчица, 11253 Београд, kontakt@algocentar.rs, 0656316456
Љиљана Ранђић, ljiljana@algocentar.rs, 0656316456, 0656316456
Анђела Шошкић, доктор наука, Учитељски факултет у Београду; Љиљана Ранђић, дипломирани психолог, ; Вања Ковић, доктор наука, Филозофски факултет у Београду
Анђела Шошкић, доктор наука, Учитељски факултет у Београду; Љиљана Ранђић, дипломирани психолог, ; Вања Ковић, доктор наука, Филозофски факултет у Београду
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за поучавање и учење;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција
Унапређивање стручних - предметно методичких, педагошких и психолошких знања запослених у образовању
упознавање васпитног, наставног, и стручног кадра са психолошким и неуронаучним аспекатима почетног читања, као и упознавање са основама Алго модела намењеног подстицању развоја и усвајања предчиталачких и почетних читалачких компетенција
1. упознавање васпитног, наставног и стручног кадра са читањем као психичким процесом и његовим елементима 2. упознавање васпитног, наставног и стручног кадра са развојно-неуропсихолошким основама развоја и усвајања предчиталачких и почетних читалачких компетенција 3. упознавање са Алго моделом намењеном подстицању развоја и усвајања предчиталачких и почетних читалачких компетенција и могућностима и ограничењима његове примене у раду са децом предшколског и раног основношколског узраста типичног и атипичног развоја 4. постављање Алго модела обуке у контекст других приступа и дидактичких средстава који су на располагању код нас
1. полазници семинара упознати су са читањем као психичким процесом и његовим елементима 2. полазници семинара упознати су са развојно-неуропсихолошким основама усвајања почетног читања 3. полазници семинара разумеју елементе Алго модела 4. полазници семинара обучени су да одређене елементе Алго модела примене у подстицању развоја и усвајања предчиталачких и почетних читалачких компетенција
- 1. дан
- Увод (упознавање)
- Читање у различитим ортографским системима
- Пауза
- Развојно-неуропсихолошки поглед на читање
- Пауза са освежењем
- Почетно читање у предшколском детињству
- Резултати евалуације читалачких компетенција у Србији
- Пауза (ручак)
- Неки проблеми у вези са усвајањем почетног читања.
- Алго модел – настанак и основни елементи
- Пауза
- Истраживања ефеката примене Алго модела
- Пауза (освежење)
- Видео демонстрација елемената Алго модела
- Практична демонстрација елемената Алго модела
- Пауза
- Дискусија
- Резиме
- Администрација
15
дана:
1
бодова:
8
4000 дин - цена укључује трошкове изнајмљивања простора за реализацију обуке, хонораре за реализаторе, освежење и ручак за учеснике, пратећи едукативни материјал, административне и организационе трошкове.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Алго центар Алексиначких рудара 51 | Љиљана Ранђић, Вања Ковић | 7 | 4 |
2 | Алго центар Алексиначких рудара 51 | Љиљана Ранђић, Вања Ковић | 8 | 3.97 |
3 | ОШ "Карађорђе" Топола Мије Тодоровића 8 | Љиљана Ранђић, Вања Ковић | 16 | 3.89 |
4 | Нови Сад Косте Рацина 11 Центар Бузгановић | Љиљана Ранђић | 4 | 3.98 |
5 | Нови Београд, вртић "Бубамарин лет", Јурија Гагарина 153 а | Љиљана Ранђић, Вања Ковић | 5 | 4 |
6 | Нови Београд, вртић "Бубамарин лет", Јурија Гагарина 153 а | Анђела Шошкић, Љиљана Ранђић, Вања Ковић | 13 | 4 |
Укупно учесника: 53 | Просечна оцена: 3.97