ВЕШТИНА ВЛАДАЊА СОБОМ - АСЕРТИВНА КОМУНИКАЦИЈА
Каталошки број програма: 23
Не
Друштво психолога Србије, Центар за примењену психологију, Ђушина 7/3, 11000 Београд, dpscpp@orion.rs, 0113232961 , 0113239685
Александра Митровић, aleksandra@dps.org.rs, 0113232961, 063275236, 0113239685
Лидија Ристић-Милојевић, Дипломирани психолог, Војска Србије; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Vossloh Мин Скретнице
Лидија Ристић-Милојевић, Дипломирани психолог, Војска Србије; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Vossloh Мин Скретнице; Данијела Милошевић, Докторанд педагогије, мастер педагог, Филозофски факултет Ниш; Марија Милановић, Дипломирани психолог, Енглеско-развојно забавиште „Менссана”; Светлана Петровић, Спец. политиколог-медијација,д. педагог, Техничка школа
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
медицинска сестра – васпитач - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу;
директор/помоћник директора - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
стручни сарадник у дому ученика - нису објављени стандарди компетенција
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Унапредити вештине комуникације код наставника, стручних сарадника, васпитача и директора установа и мотивисати их да технике асертивне комуникације примењују у раду са децом, као и у међусобној комуникацији.
- Остварити увид у узроке неадекватне комуникације - Идентификовати проблеме који настају када лоше комуницирамо, са освртом на последице лоше комуникације у одељењу и школи - Истаћи разлику између асертивне и неасертивне комункације - Увежбавање активног слушања - Представити учесницима технике асертивне комуникације, са акцентом на оне које су погодне за рад са децом - Представити учесницима поруке које (не) треба упућивати ученику (детету) - Истаћи бенефите асертивне комуникације и значај за развијање здраве и самопоуздане личности и квалитетних међуљудских односа - Увежбавање асертивне комуникације кроз играње улога
По завршетку обуке учесници ће: - Унапредити своја знања из области комуникације - Успешно идентификовати узроке и последице неадекватне комуникације у школи - Бити у стању да употребе асертивне технике на правилан и примерен начин у комуникацији са ученицима.
- 1. дан
- Упознавање и очекивања
- Шта је комуникација
- Асертивна, агресивна и дефанзивна комункација
- Узроци неадекватне комуникације
- Проблеми који настају када лоше комуницирамо
- Последице лоше комуникације у одељењу и школи/вртићу/ дому ученика
- Вербална и невербална комуникација
- 2. дан
- Активно слушање
- Технике асертивне комуникације
- Поруке које (не)треба упућивати ученику (детету)
- Упућивање критике и похвале ученику.
- Увежбавање асертивне комуникације у специфичним ситуацијама - играње улога
30
дана:
2
бодова:
16
Цена по учеснику је 6 900 динара и укључује хонорар реализатора семинара, трошкове радног материјала, сертификате и порезе.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Основна школа "Светозар Милетић", Немањина 25, Земун, Београд | Лидија Ристић-Милојевић, Сандра Мојашевић | 29 | 3.92 |
2 | ОШ "Ослободиоци Београда", Прерадовићева 2, Београд | Лидија Ристић-Милојевић, Данијела Милошевић | 30 | 3.98 |
Укупно учесника: 59 | Просечна оцена: 3.95