Републички семинар о настави физике
Каталошки број програма: 915
Не
Друштво физичара Србије, Цара Душана 13, Београд, dfs@dfs.rs, 0117158191, 0606755544 , 0113282619
Саша Ивковић, isale@ff.bg.ac.rs, 0117158191, 0606755544
Братислав Обрадовић, Доктор физичких наука, Универзитет у Београду, Физички факултет; Саша Ивковић, Доктор наука – физичке науке, Физички факултет Универзитета у Београду
Братислав Обрадовић, Доктор физичких наука, Универзитет у Београду, Физички факултет; Саша Ивковић, Доктор наука – физичке науке, Физички факултет Универзитета у Београду; Андријана Жекић, Доктор физичких наука, Универзитет у Београду, Физички факултет; Маја Стојановић, Доктор физичких наука, Природно-математички факултет Универзитета у Ново; Милан Ковачевић, Доктор наука, Природно-математички факултет; Стеван Јокић, Дoктор физичких наука, Институт ВИНЧА; Бранка Радуловић, Доктор наука Методике наставе, Департман за физику, ПМФ, Нови Сад; Јовица Милисављевић, , Математичка гимназија, Београд; Владимир Марковић, Доктор физичких наука, Природно-математички факултет, Крагујевац; Слађана Николић, , ОШ „Милан Ђ. Милићевић“, Београд; Ненад Стевановић, Доктор физичких наука, ПМФ Универзитета у Крагујевцу; Славољуб Митић, , Гимназија ''Светозар Марковић'' Ниш
природне науке
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
стручни сарадник у школи - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Развијање професионалних компетенција наставника физике кроз практичну примену савремених наставних приступа и резултата релевантних истраживања у области методике наставе физике.
Професионално усавршавање наставника у погледу методичких знања издвајајући примере добре праксе засноване на практичној примени савремених наставних приступа и резултатима релевантних истраживања у области методике наставе физике; истичући значај концептуалног разумевања садржаја од стране ученика и обликовања њиховог функционалног знања.Оснаживање наставника физике и подизање квалитета наставе кроз унапређивањенаставничких компетенција за рад са ученицимакојима је потребна додатна подршка (ИОП), наглашавајући разлике у приступима и начинима прилагођавања наставе физике специфичним групама унутар инклузивног образовања.
Повишен ниво стручних компетенција наставника у области методике наставе физике. Оснаженост наставника за примену савремених наставних приступа, техника подучавања и ИКТ алата као подршкенастави физике. Оснаженост наставника за пружање подршке у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка у учењу.
- 1. дан
- Пројектна настава у физици
- Пауза
- Креативни експерименти у настави физике
- Пауза-ручак
- Рад са ученицима са посебним потребама
- Пауза
- Проблеми у процесу менторства у настави физике
- 2. дан
- Физика и друге науке
- Пауза
- Lab Escape
- Пауза-ручак
- Истраживачки приступ у науци и технологији
- Пауза
- Функције и показатељи ваљаног оцењивања у настави физике
- 3. дан
- Изазови у раду са даровитим ученицима и начини подстицања њихове креативности
- Пауза
- Геометријска и таласна оптика – демонстрациони огледи и лабораторијске вежбе
- Пауза-ручак
- Извођење експеримената и обрада резултата мерења уз употребу ИКТ-а
- Пауза
- Експеримент изван кабинета физике
30
дана:
3
бодова:
24
Цена по учеснику за 3 дана (24 сата) износи 8.500 дин., а за групу од 30 учесника износи 255.000 дин. У цену је укључено: накнада за Зборник предавања са републичког семинара из физике (150 страна), упутства за реализацију експерименталних вежби и демонстрационих огледа, фасцикле, бележнице, оловке, материјал за експерименте, освежавајући напици. Реализаторима семинара је предвиђена надокнада и покривање путних трошкова.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Сокобања | Братислав Обрадовић, Владимир Марковић | 18 | 3.93 |
2 | Сокобања | Саша Ивковић, Јовица Милисављевић, Ненад Стевановић | 15 | 3.91 |
3 | Сокобања | Андријана Жекић, Маја Стојановић | 13 | 3.96 |
4 | Сокобања | Маја Стојановић, Стеван Јокић, Славољуб Митић | 13 | 3.97 |
5 | Сокобања | Милан Ковачевић, Бранка Радуловић | 13 | 3.94 |
6 | Сокобања | Саша Ивковић, Стеван Јокић, Владимир Марковић | 15 | 3.93 |
7 | Сокобања | Братислав Обрадовић, Бранка Радуловић, Слађана Николић | 20 | 3.98 |
8 | Дивчибаре | Братислав Обрадовић, Бранка Радуловић | 20 | 3.9 |
9 | Дивчибаре | Саша Ивковић, Милан Ковачевић | 22 | 3.79 |
10 | Дивчибаре | Андријана Жекић, Стеван Јокић | 22 | 3.77 |
11 | Дивчибаре | Маја Стојановић, Слађана Николић | 19 | 3.92 |
12 | Дивчибаре | Владимир Марковић, Славољуб Митић | 21 | 3.86 |
Укупно учесника: 211 | Просечна оцена: 3.91