Откривање региона кроз амбијенталну наставу
Каталошки број програма: 657
Не
Наставничко удружење - Љиг, Светог Саве 22а 14240 Љиг, nulj.ljig@gmail.com, 0143445347
Ана Гошњић, a.gosnjic@gmail.com, 0143445347, 0641980929
Маријана Неговановић Обрадовић, Дипломирани филолог, мастер, ОШ "Сава Керковић" Љиг; Маја Алексић Чучак, Дипломирани психолог, ОШ "Сава Керковић" Љиг
Маријана Неговановић Обрадовић, Дипломирани филолог, мастер, ОШ "Сава Керковић" Љиг; Маја Алексић Чучак, Дипломирани психолог, ОШ "Сава Керковић" Љиг; Ана Гошњић, Професор разредне наставе, ОШ "Сава Керковић" Љиг; Драгана Золотић, Дипломирани психолог, ОШ "Сава Керковић" Љиг
општа питања наставе
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање одраслих - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција;
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник) - нису објављени стандарди компетенција
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Развијање компетенција наставника за мапирање и коришћење ресурса локалне средине у циљу планирања и реализације наставних и ваннаставних активности у амбијенталним учионицама
Разумевање појма амбијенталних учионица у циљу подстицања активних облика учења; Оснаживање наставника за сарадњу са партнерима из локалне средине; Развијање компетенција наставника за интердисциплинарно тематско повезивање кроз тимски рад; Мотивисање наставника за креирање наставних и ваннаставних активности утемељених на специфичностима локалне средине.
Учесници разумеју појам амбијенталних учионица; Учесници оснажени за тимски рад на интердисциплинарном тематском планирању наставних и ваннаставних садржаја; Учесници обуке препознају значај реализације наставних и ваннаставних садржаја у амбијенталној учионици и мотивисани су за проналажење начина за њену реализацију у њиховој локалној средини; Учесници стичу компетенције за остваривање различитих модела сарадње са партнерима у локалној средини.
- 1. дан
- Уводно предавање
- Појам амбијенталне учионице
- Пауза
- Приказ примера добре праксе реализовања амбијенталне наставе
- Уочавање могућности коришћења ресурса средине и механизми сарадње са партнерима у локалној зједници
- Пауза
- Израда сценарија за извођење интердисциплинарних наставних и ваннаставних активности
- Пауза
- Излет, ескурзија, настава у природи – један од путева до амбијенталне наставе.
- Упутства учесницима за активности након семинара и евалуација
30
дана:
1
бодова:
8
2000,00 динара по учеснику(ауторски хонорари, услуге Наставничког удружења Љиг)