Поетолошки појмовник у настави српског језика и књижевности
Каталошки број програма: 936
Не
Филозофски факултет, Др Зорана Ђинђића, 21000 Нови Сад, dekanat@ff.uns.ac.rs, 021450690, 0214853900
Сања Париповић Крчмар, sanja.paripovic@ff.uns.ac.rs, 0214853964, 0638544980
Сања Париповић Крчмар, Доктор књижевних наука, Филозофски факултет, Нови Сад; Невена Варница, Доктор књижевних наука, Филозофски факултет, Нови Сад; Наташа Половина, Доктор књижевних наука, Филозофски факултет, Нови Сад
Сања Париповић Крчмар, Доктор књижевних наука, Филозофски факултет, Нови Сад; Невена Варница, Доктор књижевних наука, Филозофски факултет, Нови Сад; Николина Тутуш, Мастер професор српске књижевности, Филозофски факултет, Нови Сад; Наташа Половина, Доктор књижевних наука, Филозофски факултет, Нови Сад
српски језик и књижевност
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за уже стручну област;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за уже стручну област;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за уже стручну област
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Интегрални увид у важне поетичке појмове, неопходне за разумевање и аналитички приступ књижевноуметничким делима и њиховој књижевноуметничкој карактеризацији, са циљем побољшања и иновирања наставног процеса.
Афирмисање примене појмовника у анализи књижевног дела. Указивање на значај међусобног повезивања поетолошких појмова и идеја. Упознавање с предностима и недостацима појмовника у обавезним уџбеницима српског језика и књижевности. Указивање на важност добре дефиниције појма, као и на значај претходне припреме када је реч о увођењу сложенијих поетолошких појмова. Указивање на значај развоја концептуалног разумевања идеја. Афирмисање мултимедијалне обраде појединачних појмова, кроз аудио и видео материјале. Синонимична обрада појмова као један вид богаћења речника ученика.
Очекује се да ће наставници по завршетку обуке бити упознати с различитим могућностима примене поетолошких појмова у настави, као и са могућностима допуњавања, дограђивања и међусобног повезивања ових појмова у један систем, чиме би се фокус померио на значај ученичког овладавања појмовном апаратуром као предусловом самосталног аналитичког процеса и карактеризације књижевног дела.
- 1. дан
- Уводне напомене о поетолошком појмовнику
- Пауза
- Појам МИМЕЗИСА и КАТАРЗЕ
- Пауза
- Значај алегорије у средњовековној поетици
- Пауза
- Појам КОНЧЕТА и МЕРАВИЉЕ
- Пауза
- Појам РОМАНТИЧАРСКЕ ИРОНИЈЕ
- Дискусија
30
дана:
1
бодова:
8
Цена по учеснику је 2500,00 динара. Спецификација цене по учеснику: Средства за режијске трошкове факултета: 15% (375,00) Средства за Центар за усавршавање наставника: 10% (250,00) Средства за материјалне трошкове (радни материјал, потрошни материјал): 20% (500,00) Трошкови накнаде за реализаторе програма: 35% (875,00) Трошкови за освежење учесника: 20% (500,00)
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Филозофски факултет у Новом Саду, Др Зорана Ђинђића 2 (сала 339 на 3. спрату), Нови Сад | Сања Париповић Крчмар, Невена Варница, Николина Тутуш, Наташа Половина | 16 | 3.9 |
Укупно учесника: 16 | Просечна оцена: 3.9