Заштита жена и деце од насиља у породичном контексту – улога образовнo-васпитних установа
Каталошки број програма: 60
Не
Аутономни женски центар, Тиршова 5а Београд, dobre_prakse@azc.org.rs, 0112687190 , 0112687190
Тања Игњатовић, tanja@azc.org.rs, 0112687190, 0638533180, 0112687190
Тања Игњатовић, Докторат наука, научни сарадник, Аутономни женски центар; Ивана Славковић, мастер, специјална педагошкиња, психотерапеуткиња
Мирјана Митић, дипломирана социјална радница, АСТРА-Акција против трговине људима; Тања Игњатовић, Докторат наука, научни сарадник, Аутономни женски центар; Ивана Славковић, мастер, специјална педагошкиња, психотерапеуткиња; Биљана Славковић, професорка клавира / психотерапеуткиња, Институт за психодраму, Београд; Јована Маркулић, дипломирана социјална радница, Аутономни женски центар
васпитни рад
наставник разредне наставе - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручних предмета – средња стручна школа - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Стечена знања и унапређене вештине за препознавање и поступање запослених у образовном систему у ситуацијама насиља којем су изложене жене и деца у породици.
Стечена знања о карактеристикама насиља према женама и деци у породици. Унапређено разумевање безбедносних ризика, као и последица за развој деце услед изложености и/или сведочења насиљу у породици. Унапређено разумевање општих прнципа који руководе поступање представника институција. Упознавање са надлежностима релевантних служби. Усвојене процедуре за поступање од стране запослених у образовним установама. Инициране акције за подизање свести о родно заснованом насиљу у школском контексту.
Боље разумевање карактеритика појаве и везе између насиља према женама и насиља према деци у породици. Проактиван став у заштити и превенцији од насиља у породици. Унапређене вештине за препознавање насиља и безбедносних ризика, за комуникацију са жртвама, планирање сигурности, сарадњу са релевантним службама у заједници. Усвојен холистички, мултидисциплинарни приступ решавању проблема насиља у породици, уз разумевање улоге, могућности и ограничења образовно-васпитних установа.
- 1. дан
- Отварање семинара, упознавање учесника/ца, очекивања и „улазни“ тест – први дан
- Врсте насиља према женама и према деци – равноправност партнера и брига о деци
- Предрасуде о насиљу у породици
- Моћ, злоупотреба моћи и поверења;
- Дисбаланс моћи у партнерској релацији / релацији родитељ – дете; Механизми контроле и (зло)употребе
- Зашто жене остају у насиљу? Зашто деца не пријављују насиље?
- Зашто жене остају у насилним везама; Последице насиља преме женама; Повезаност насиља према женама и
- 2. дан
- Осврт на садржај првог дана семинара, „улазни“ тест – други дан
- „Оквир“ за институционалну интервенцију
- Идентификовање и утврђивање насиља у породици - правила комуникације, поверљивост и безбедност
- Процена степена угрожености/опасности од насиља
- Надлежности и интервенције релевантних служби (холистички и мултидисциплинарни приступ)
- Улога образовно-васпитног система у заштити деце од насиља у породици и родно заснованог насиља
- „Излазни“ тест – други дан и евалуација семинара
30
дана:
2
бодова:
12
3.000 динара по учеснику (за групу која није мања од 25 учесника). У цену је укључена накнада и путни трошкови предавачицама, радни и едукативни материјал (за сваког/у учесника/цу), административни трошкови организације семинара