НТЦ и рана музичка стимулација
Каталошки број програма: 258
Не
Мотив MT, Булевар маршала Толбухина 2/51, Београд, motivmt@gmail.com, 0637775875
Маријана Милошевић , motivmt@gmail.com, 0637775875, 0637775875
Маријана Милошевић, музички педагог, Музички центар Бим Бам; Ранко Рајовић, Магистар медицинских наука, доктор спорт, Центар за едукацију НТЦ, Педагошки факултет Копер
Маријана Милошевић, музички педагог, Музички центар Бим Бам; Ранко Рајовић, Магистар медицинских наука, доктор спорт, Центар за едукацију НТЦ, Педагошки факултет Копер
деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне) - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник изборних и факултативних програма/предмета - компетенције наставника за поучавање и учење;
васпитач у предшколској установи - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
медицинска сестра – васпитач - компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
стручни сарадник у предшколској установи - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој;
васпитач у дому ученика - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима;
стручни сарадник у школи - нису објављени стандарди компетенција
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Подизање компетенција васпитача и наставника за разумевање значаја ране музичке стимулације и подстицања музичког развоја деце. Оспособљавање за употребу иноватинвих и стимулативних метода базираних на НТЦ систему учења у општој и музичкој настави.
Упознавање васпитача и наставника о вези значаја ране музичке стимулације деце и развоја интелигенције; Значај развоја фине и крупне моторике, координације и динамичке акомодације ока кроз игру, свирање, покрет и плес; Стварање стимулативног окружења кроз иновативне методе и примена концепта учење кроз игру; Савладавање специфичних начина музичког описмењавања кроз НТЦ систем; Функционално повезивање наставних садржаја са примерима из света музике; Оспособљавање полазника за индивидуализацију наставних садржаја, применљиву на свако дете; Брзо и трајно усвајање апстрактних појмова уз коришћење музике као алата; Коришћење асоцијативног учења и развој функционалног мишљења уз помоћ музике.
Очекује се да ће учесници бити оспособљени да користе НТЦ систем учења у свакодневним музичким активностима, настави музичке културе и у музичким школама. Учесници разумеју важност коришћења пуног потенцијала људског ума током кључних периода детињства. Такође разумеју важност ране музичке стимулације не само за подизање музичких већ и општих интелектуалних капацитета деце. Учесници имају свест о томе да музика увежбава мозак за коплексно размишљање: решавање проблема, расуђивање, планирање, размишљање унапред, упоређивање, анализу, синтезу, доношење закључака и евалуацију. Такође, разумеју значај развоја ритма и покрета уз музику и учења уз покрет.
- 1. дан
- Увод у образовне неуронауке са посебним освртом на значај музике
- Развојне сметње и значај музике (ритам, певање, свирање)
- Пауза
- Мисаони процеси: класификације, серијације и асоцијације: развој логичких способности
- Нелогичне приче и њихов значај за подстицање асоцијативних процеса
- Пауза
- Развој фине и крупне моторике и графомоторике
- Развој ритма у различитим развојним фазама детета
- Пауза
- Значај учења кроз покрет и свирање телом
- Пауза
- Музичко описмењавање кроз НТЦ систем учења
- 2. дан
- Асоцијативно учење у служби трајног памћења
- Пауза
- Активно слушање за бољу концентрацију и продужену пажњу
- Музички полигон – игра, покрет, учење
- Пауза
- Начини имплементације НТЦ музичких модела у свакодневни рад
- Консултације о примени знања стечених на семинару у директном раду
30
дана:
2
бодова:
16
6000 дин по учеснику. У то је урачуната надокнада предавачима, путни трошкови и радни материјали за учеснике.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | Subotica | Маријана Милошевић, Ранко Рајовић | 30 | 3.99 |
Укупно учесника: 30 | Просечна оцена: 3.99