Настава математике усмерена на исходе - функционална знања, вештине и математичка писменост
Каталошки број програма: 423
Не
Удружење за развој савременог образовања ГЕРУНДИЈУМ, Војводе Мицка Крстића 1б/21, Београд, jesic@gerundijum.rs, 0114096593, 063527903
Синиша Јешић, jesic@gerundijum.rs, 0114096587, 063527903
Синиша Јешић, доктор математике, Електротехнички факултет у Београду
Синиша Јешић, доктор математике, Електротехнички факултет у Београду; Александра Росић, предавач, ИТС; Jасна Благојевић, , Удруж. за развој савременог образовања Герундијум; Драгица Павловић Бабић, доктор наука, Филозофски факултет Универзитета у Београду; Тања Њаради , , ОШ „Мирослав Антић“; Рале Николић, доктор математичких наука, Универзитет одбране, Војна академија
математика
наставник разредне наставе - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – основна школа - компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник предметне наставе – гимназија - компетенције наставника за поучавање и учење
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
Оспособљавање наставника за дидактичко-методско обликовање наставе по концепту: шта учимо, како закључујемо и како примењујемо научено, у складу са прописаним исходима, димензијама знања, нивоима сложености и димензијама когнитивних процеса.
Оспособљавање наставника за: садржајну и структурну анализу прописаних исхода наставе математике - хоризонтално, вертикално и међупредметно повезивање; анализу улоге различитих димензија знања (чињенично, концептуално, процедурално, метакогнитивно) у настави математике; структурирање и обликовање наставе математике у складу са димензијама когнитивних процеса (памтити, разумети, применити, анализирати, вредновати, стварати), према ревидираној Блумовој таксономији; функционално математичко описмењавање као основу за развијање способности примене математичких знања и вештина; одабир метода и дидактичко обликовање часа у складу са претходно наведеним.
Очекује се да ће наставници бити оспособљени да суптилније сагледају детаље нових програма наставе и учења, а посебно њихов концептуални оквир. При томе наставници ће бити оспособљени да у складу са постављеним исходима одабирају методе рада и дидактички обликују наставу тако да истовремено код ученика изграђују систем знања, систем вештина, математичку и критичку писменост, као и различите способности примене наученог. Такође, наставници ће развијати способности креирања наставе и задатака који се ослањају на когнитивне (и метакогнитивне) способности ученика, интелектуални и културолошки сензибилитет ученика, као и на интересовања ученика.
- 1. дан
- Димензије знања у исходима наставе математике – чињенице, процедуре, концепт и метакогниција
- Нивои сложености и димензије когнитивних процеса у задацима и исходима наставе математике
- Радионица: Димензије знања и димензије когнитивних процеса у исходима и задацима
- Методско обликовања наставе према исходима, нивоима, димензијама знања и когнитивним процесима
- Дискусија о обрађеним темама, уз освежење
- Когнитивни процеси као инструменти математичког описмењавања
- Радионица: Писање припреме, креирање задатака и наставних материјала, према садржајима програма
- Презентовање радова из радионице, дискусија
- Тест за проверу успешности реализације, попуњавање анкете ЗУОВ-а
30
дана:
1
бодова:
8
Цена програма је 3500 динара по учеснику, што обухвата: трошкове организације, хонорар реализатора и радно-потрошни материјал.
Списак одржаних обука
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
---|---|---|---|---|
# | Место | Реализатори | Број учесника | Оцена |
1 | у ОШ „ IV краљевачки батаљон“, Краљево | Синиша Јешић, Тања Њаради | 16 | 3.99 |
2 | ОШ „ IV краљевачки батаљон“, Краљево | Jасна Благојевић, Рале Николић | 25 | 3.94 |
Укупно учесника: 41 | Просечна оцена: 3.97