Живе библиотеке у систему образовања и васпитања.
програм се изводи путем Интернета                                                                           
                                                                        Каталошки број програма: 106     
                                                                   
Да
Развојни центар превентивних међусекторских услуга – ПРИМУС, ул 7 октобар бр. 1 Јевремовац 15000 Шабац, asocijacijaduga@mts.rs, 015386297, 0642529181 , 015386297
Александар Прица, prica@primus.rs, 015386297, 0642529181, 015386297
                                                                                                                                                                      Дипломирани менаџер Александар Прица Прица
                                                                                     , Асоцијација ДУГА                                                                                     
                                                                                                                                                                      Магистар Снежана Дамњановић
                                                                                     , Завод за вредновање квалитета образовања и васпита                                                                                     
                                                                                                                                                                      Струковни медицински техничар Славиша Ковач
                                                                                     , Асоцијација ДУГА                                                                                     
                                                                                                                                                               
                                                                                                                                                                      Дипломирани менаџер Александар Прица Прица
                                                                                     , Асоцијација ДУГА                                                                                     
                                                                                                                                                                      Магистар Снежана Дамњановић
                                                                                     , Завод за вредновање квалитета образовања и васпита                                                                                     
                                                                                                                                                                      Струковни медицински техничар Славиша Ковач
                                                                                     , Асоцијација ДУГА                                                                                     
                                                                                                                                                              
васпитни рад
                                                                                    наставник разредне наставе
 наставник предметне наставе – основна школа
 наставник предметне наставе – гимназија
 наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
 наставник стручних предмета – средња стручна школа
 наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
 наставник у школи за образовање одраслих
 наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
 наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
 наставник изборних и факултативних програма/предмета
 васпитач у предшколској установи
 медицинска сестра – васпитач
 васпитач у дому ученика
 стручни сарадник у предшколској установи
 стручни сарадник у школи
 сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
 директор/помоћник директора
 стручни сарадник у дому ученика
                                                                                
                                                                                    Н4 - компетенције наставника за комуникацију и сарадњу
 В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
 ССПУ1 - компетенције стручних сарадника у ПУ за стратешко (развојно) планирање и праћење праксе предшколске установе
 ВДУ3 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за комуникацију и сарадњу
 Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
 ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
                                                                                
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Допринос повећању поштовања људских права и људског достојанства смањењем предрасуда путем јачања конструктивног дијалога о стереотипима чија је последица често дискриминација појединаца или група.
1. Стицање основних знања о методологији живе библиотеке. 2. Оспособљавање за примену метода живе библиотеке. 3. Оспособљавање за адекватну процену одабира живих књига. 4. Оспособљавање за едукацију живих књига. 5. Оспособљавање за адекватно планирање и спровођење живих библиотека. 6. Интеграција сазнања и примена метода живе библиотеке у пракси. 7. Јачање капацитета запослених да у своје радне задатке интегришу метод живе библиотеке.
1.Полазници ће разумети метод живе библиоетке у школском окружењу. 2. Школска клима показује да је развијена осетљивост за различитост и да је постигнут виши ниво разумевања положаја друштвено осетљивих група. 3. Полазници ће моћи да примене нова знања и вештине у свакодневном васпитно-образовном раду у циљу превенције дискриминације. 4. Школа је уважавајуће окружење у ком су сви третирани једнако. 5. Полазници ће умети да припреме, реализују и евалуирају живе библиотеке.
50
 недеља: 
                                                                            2
                                                                           
                                                                           бодова:
                                                                           8                                                                              
3,000.00 рсд
